معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم رعایت حریم قانونی در مرغداری های استان تاکید کرد.

آقای قویدل در بازدید از مرغداری‌های شهرستان هریس گفت: با توجه به اینکه قانونگذار در قالب نظام جامع دامپروری برای مرغداری‌های گوشتی و تخمگذار و به خصوص مرغ مادر حریم‌ تعریف کرده است و با توجه به حساسیت مراکز تولید پروتئین و جلوگیری از شیوع بیماری رعایت حریم در ساخت وساز‌ها ضروری است.

وی ادامه داد: برخی‌ها دانسته یا ندانسته در کنار مرغداری‌ها به خصوص مرغداری‌های مادر که حساسیت خاصی دارند اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی در قالب خانه باغ، ویلا و حصارکشی می‌کنند که امنیت بهداشتی این مجموعه‌ها به خطر می‌ اندازند.

آقای قویدل افزود: همکاران امور اراضی شبانه روز ساخت و ساز‌های غیر مجاز را رصد می‌کنند و اگر تخلفی در کنار مراکز تولید و پرورش مرغ گوشتی صورت گیرد برخورد خواهد شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اراضی کشاورزی ابزار تولید است نه کالای سرمایه ای اما متاسفانه برخی سودجویان زمین‌های کشاورزی را کالای سرمایه‌ای می‌دانند که موجب خرد شدن و ساخته شدن خانه باغ‌ها و ویلا‌ها در این اراضی شده است.

آقای نصیری خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت و محدودیت منابعی که ما در اراضی کشاورزی در استان در حدود یک میلیون و ۲۸ هزار هکتار داریم اگر روند ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی تداوم  یابد از لحاظ امنیت غذایی در آینده نزدیک با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: در صورت تداوم این روند امور اراضی استان با مشارکت و مساعدت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفان برخورد قانونی و به قلع وقمع و آزادسازی حریم مرغداری‌ها و اراضی کشاورزی اقدام خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.