مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: ۶۰۰ عنوان برنامه در قالب‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، رزمایش و همایش همزمان با هفته پدافند غیرعامل در این استان اجرا می‌شود.

اسماعیل طحان ناساری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: سوم تا هشتم آبان ۱۴۰۲ هفته پدافند غیرعامل و بیستمین سالروز تشکیل این سازمان محسوب می‌شود و شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» برای سال ۱۴۰۲ انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه توجه به خواسته‌ها و مطالبه‌های مردمی نوعی پیشگیری و مصون‌سازی محسوب می‌شود، بیان کرد: برگزاری رزمایش، نشست شورای پدافند غیرعامل و حضور در مسجد‌ها و محله‌ها با هدف بررسی مشکلات و مطالبه‌ها و گلایه‌های مردمی از جمله برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ابراز کرد: رییس شورای پدافند غیرعامل استان، استاندار، دبیر شورا مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استان است و ۱۱ کارگروه زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل فعالیت دارند.

وی ادامه داد: کارگروه‌های زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان برای شناسایی و پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از تهدید‌ها در بخش‌های مختلف از سایبری و صنعتی گرفته تا غذایی و زیست محیطی فعالیت دارند.

طحان ناساری بیان کرد: مصون‌سازی و حفاظت از زیرساخت‌ها، تاب آوری در مقابل تهدید‌های زیستی، صیانت از دارایی‌های نرم، امنیت شهروندی، دفاع همه جانبه و هم‌افزا در مقابل جنگ ترکیبی، دفاع نوین در مقابل تهدید‌های نوظهور، رصد و شناسایی تهدید‌ها و مخاطره‌های ناشی از فناوری‌های نوین از جمله وظایف اداره‌کل پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تاکید کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف از موارد مهمی برای پیشگیری، حفاظت و صیانت کشور از خطر‌ها است که باید مورد توجه ویژه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.