مدیر کل محیط زیست استان و مسئولان تیران و کرون از معدن سرب و روی تیران بازدید کردند و به مطالبات مردمی پاسخ گفتند.

حجت الاسلام رشیدیان، امام جمعه شهرستان تیران و کرون در پی مطالبات مردمی در زمینه مشکلات زیست محیطی و آلایندگی‌های معادنِ سرب و روی در محدوده شهر تیران، خواستار رسیدگی جدی به این مطالبه مردمی شد و گفت: این معادن در محدوده شهر و منطقه پارک ملی و حیات وحش قمشلو قرار دارد و آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست انسانی و طبیعی و حیات وحش وارد کرده که نیاز است همه مسئولان برای رفع این مشکل اقدام کنند.

علی محمدی کیا، فرماندار تیران و کرون نیز با بیان اینکه خواسته مردم به حق است و سلامت مردم بر هر چیزی ارجحیت دارد، گفت: مجموعه معدن باید نسبت به مسئولیت اجتماعی خود در قبال مردم تیران و احیای منابع طبیعی و محیط زیست اقدام کند.

او افزود:مسائل مردم در زمینه آلودگی هوا و آلودگی‌های صوتیِ انفجار‌های معدن و همچنین، رسیدن اعماق معدن به آب‌های زیرزمینی و آلودگی آب‌های منطقه از مهمترین موضوعاتی است که باید در اسرع وقت بررسی و نتیجه‌ی آن مشخص شود و سپس، شورای عالی معادن استان و کشور، آن را تعیین تکلیف کند.

احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه سلامت جامعه و حفظ محیط زیست انسانی و طبیعی از مهمترین وظایف مجموعه این اداره کل است، گفت: بر اساس قوانین و مقررات، رسیدگی‌های لازم به موضوع معدنِ روی تیران در اسرع وقت با آزمایش‌های لازم بر روی باطله‌های معدن و آب‌های زیرزمینی صورت خواهد گرفت و پس از حصول نتیجه، در کارگروه‌های مربوط، دغدغه مردم را رسیدگی خواهیم کرد.

وی با تشکر از دوستداران محیط زیست در زمینه همکاری در حفاظت پارک ملی قمشلو و منطقه دالانکوه گفت: نظارت نداشتنِ کافی بر فعالیت معادن، در بخش‌های زیادی باعث ورودِ خسارت و آسیب به مناطق حفاظت شده‌ی محیط زیست و منابع طبیعی شده و نیاز است نمایندگان مجلس برای اصلاح قوانین اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار