رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ پرونده تخلف بهداشتی واحد‌های صنفی شهرستان به مراجع قضایی ارسال شده است.

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: عرضه فرآورده‌های خام دایم ناسالم خط قرمز دامپزشکی است، کارشناسان بهداشتی دامپزشکی با کسانی که بهداشت عمومی را به خطر بیندازند برابر قانون برخورد خواهند کرد.

او می‌گوید: ازرسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه از طریق کشتار غیر مجاز دام و عرضه مرغ زنده به صورت مداوم از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی بازرسی بعمل می‌آورند که از ابتدای سال تا کنون بیش از ۱۵۰۰ مورد بارزسی از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان انجام پذیرفته است.

حقیقی ادامه داد: از این تعداد بازرسی صورت گرفته در سطح شهرستان ۱۲ پرونده تخلف بهداشتی در زمینه عرضه مرغ زنده، تخلف کشتارگاه دام و کشتار غیر مجاز دام به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی شهرستان ارجاع گردیده است.

به گفته او شهروندان هنگام خرید گوشت قرمز دقت کنند که لاشه دام کشتاری در محل قصابی‌ها باید دارای مهر بازرسی بهداشتی و برچسب مشخصات تولید، تاریخ انقضا، محل تولید و شرایط نگهداری باشد.

رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز ادامه داد: مصرف کنندگان هنگام خرید گوشت مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به تاریخ تولید و انقضای مرغ‌های بسته بندی شده توجه کنند و از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری نمایند.

این مقام مسئول گفت: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی و رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی در عرضه فرآورده‌های دامی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به مراجع قضایی طبق ضوابط اقدام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.