رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: تا ساعت هجده عصر امروز سیصد و چهل و شِش نفر در این استان ثبت‌نام خود را برای انتخابات مجلس دوازدهم قطعی کردند.

سید علی مهاجر شامگاه امروز در گفتگوی ویژه خبر سیمای استان گفت: از این تعداد ۳۱۴ نفر آقا و ۳۲ نفر خانم هستند.

 مهاجر ادامه داد: به تفکیک حوزه‌های انتخابیه اصلی، در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر ثبت‌نام قطعی ۳۸ نفر - علی آبادکتول ۳۱ نفر - کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان ۵۴ نفر - گرگان و آق قلا ۱۱۳ نفر - گنبدکاووس ۴۵ نفر و مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه ۶۵ نفر تا کنون انجام شده است.

او گفت: ثبت‌نام قطعی از داوطلبان از ۸ پنجشنبه ۲۷ مهر از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی Keshvar.moi.ir به‌صورت برخط آغاز شده است و داوطلبان فقط تا ساعت ۱۸ فردا چهارشنبه سوم آبان فرصت دارند. از چهارم آبان، بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت‌های اجرایی و پس از آن از سوی هیئت‌های نظارت آغاز می‌شود.

 مهاجر اضافه کرد: براساس اطلاعیه شماره ۱۰ ستاد انتخابات کشور، نام نویسی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری نیز از روز یکشنبه چهاردهم آبان به مدت یک هفته انجام می‌شود.

او تاکید کرد: داوطلبان برای ثبت‌نام باید از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ با مدارک لازم، به فرمانداری مرکز استان حوزه انتخابیه یا وزارت کشور و یا حوزه انتخابیه قم مراجعه کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

استان گلستان ۷ کرسی در بهارستان و ۲ نماینده در خبرگان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.