۷۸۸ زوج نابارور استان چهارمحال و بختیاری از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شدند.

علیرضا اصغرزاده مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری از صرف ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای درمان ناباروری زوج‌های جوان در این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۷۸۸ زوج نابارور در استان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: دولت سیزدهم در دوسال اخیر در حوزه سلامت کار‌های بزرگی انجام داده است که یکی از این موارد کمک به جوانی جمعیت و حمایت از زوج‌های نابارور است.

اصغرزاده، بهره‌مندی مردم مناطق محروم از خدمات رایگان بیمه سلامت را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه سلامت برشمرد و گفت: در حال حاضر سه هزار و ۵۶۰ نفر در ۲۱ منطقه محروم استان از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردار شده‌اند و شناسایی خانوار‌های بی‌بضاعت به ویژه در روستا‌ها برای زیرپوشش قرار دادن آن‌ها همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: همچنین ۵۹ بسته خدمتی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) تعریف شده است که شامل گفتاردرمانی، روان‌درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپدی و دیگر خدمات است که تاکنون ۱۳ هزار مددجوی بهزیستی و دو هزار و ۵۰۰ مددجوی کمیته امداد زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

اصغرزاده با بیان اینکه از مجموع ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت، ۴۳۰ هزار نفر از خدمات رایگان این بیمه برخوردار شده‌اند، اظهار کرد: این افراد جزو پنج دهک اول جامعه هستند و زیرپوشش هیچ نهاد بیمه‌گری نبوده‌اند.

وی، حمایت از بیماران صعب‌العلاج را از دیگر خدمات جدید بیمه سلامت برشمرد و گفت: این طرح از مهر سال گذشته به مرحله اجرا رسید و تاکنون ۱۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص، صعب‌العلاج و نادر از خدمات این صندوق برخوردار و نشان‌دار شده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مجموعه بیمه‌شدگان صندوق بیمه بیماران صعب‌العلاج، سه هزار و ۷۰۰ نفر بیماران سرطانی، شش هزار نفر بیماران اعصاب و روان، دوهزار نفر بیماران قلبی و تعداد بیماران اوتیسمی و نادر هستند و همچنین ۱۱ بیمار مبتلا به SMA (بیمارانی که به دلیل از بین رفتن سلول‌های عصبی در نخاع و ساقه مغز نمی‌توانند حرکت عضلات خود را کنترل کنند) هستند، که ماهانه هزینه درمان هر یک از این بیماران حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

اصغرزاده، تعداد موسسات طرف قرارداد این نهاد را ۷۷۲ مورد اعلام کرد و افزود: پرداختی به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد به‌روز است و در سالجاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تعهد این نهاد بیمه‌گر به موسسات طرف قرارداد پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: بزودی نیز طرح بیمه رایگان کودکان زیر هفت سال و ارائه خدمت در حوزه طب سنتی نیز ابلاغ و به مرحله اجرا می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار