آلمان در نظر دارد یک بسته کمک زمستانی به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو به کی‌یف اختصاص دهد.

شعله ور شدن جنگ در خاورمیانه و به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی که رابطه نزدیکی به آمریکا و متحدانش دارد سبب شده جنگ اوکراین از دایره توجهات خارج شود. همین مسئله مقامات کی یف را نگران کاهش حمایت‌های کشور‌های غربی کرده است به ویژه اینکه اوکراین به میزان زیادی برای جنگ با روسیه به کمک‌های خارجی محتاج است با این حال، اروپایی‌ها همچنان به دنبال حمایت از کی یف در طول زمستان هستند. 

به گزارش تله تریدر، دنیز شمیحال، نخست وزیر اوکراین امروز (سه شنبه) خبر از بسته کمک‌های جدید آلمان به این کشور داد. 

این مقام ارشد اوکراینی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: دولت آلمان در حال تهیه یک بسته کمک‌های زمستانی به اوکراین به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو است. این بسته کمکی شامل موارد زیادی از جمله تجهیزات مربوط به سیستم دفاع هوایی می‌شود. 

وی با تشکر از اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، برلین را یکی از حامیان وفادار اوکراین در جنگ با روسیه خواند. 

دنیز شمیحال در بیانیه‌ای جداگانه‌ای نیز با اشاره به سفرش به برلین، خاطر نشان کرد: من و صدراعظم آلمان اقدام به امضای یک ضمانت نامه بیمه سرمایه گذاری در حاشیه یک مجمع کردیم. این مسئله بر ۵ بخش کلیدی که چشم انداز ویژه‌ای را برای سرمایه گذاری ارائه می‌دهند است که شامل حوزه‌های انرژی، مجتمع دفاعی – صنعتی، کشاورزی، منابع طبیعی و فناوری‌های دیجیتال می‌شود. 

آلمان، بزرگترین اقتصاد منطقه یورو یکی از حامیان بزرگ اوکراین در جنگ با روسیه محسوب می‌شود. برلین تاکنون کمک‌های مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای را به مقامات کی یف ارائه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار