معرفی برترین های جشنواره آوا‌ها و نوا‌های بومی محلی

برترین‌های جشنواره آوا‌ها و نوا‌های بومی محلی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به داوری ۲۵۰ اثر دریافتی در سومین جشنواره استانی آوا‌ها و نوا‌های بومی محلی گفت: این جشنواره با معرفی برترین‌ها در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: بنا به نظر داوران این دوره از جشنواره در هر یک از بخش‌های سوگینه‌ها، شادیانه‌ها، کار آوا‌ها و حماسه‌خوانی، سه نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.


بیشتر بخوانید


فرجی از داریوش اسکندری، روح‌الله کریمی و همایون آرپناهی به عنوان داوران سومین جشنواره استانی آوا‌ها و نوا‌های بومی محلی نام برد و اضافه کرد: هیئت داوران این جشنواره در هر بخش‌های رقابتی، اثر هنری یک نفر را به عنوان اثر شایسته تقدیر پذیرفتند تا در مجموع ۱۶ نفر در جمع برگزیدگان جشنواره سوم قرار گیرند.

وی ادامه داد: آوا‌ها و نوا‌های مربوط به گاه گریو، آهای گل، صیادی، برزگری، شوخی خوانی، مشک زنی، لالایی، دندال خوانی، شیرین شیرین، شاهنامه‌خوانی، کتل خوانی، خرمن‌کوبی، گله‌داری، مال کنون و دی بلال از جمله آثار دریافتی در این جشنواره است.

هیئت داوران در بخش سوگینه‌ها و صیادی؛ علیرضا قاسمی را به عنوان نفر اول، ذوالفقار غیبی را به عنوان نفر دوم و حجت الله جمالوند را نفر سوم اعلام کرد.

در بخش شادینه‌ها نیز شهرام‌ و پیمان دادور به طور مشترک اول، میلاد صادقی نفر دوم و رحیم رحیمی نفر سوم شدند.

داوران همچنین در بخش کارآواها؛ جهانگیر فرامرزی را حائز رتبه اول، جمشید بالی‌پرو را حائز رتبه دوم و کوروش ابوالحسنی را به عنوان نفر سوم معرفی کردند.

اویس‌ صادقی، عادل اسدی و حسین مهری بابادی نیز در بخش شاهنامه‌خوانی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

هیئت داوران همچنین راضیه مالکی، کیان قاسم‌پور، ستایش‌ اسکندری، آدرینا منصوری و مهلا سلیمانی را در سومین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی شایسته تقدیر اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار