فرماندار رفسنجان گفت: ۱۳۰ هزار نفر در رفسنجان و ۲۰ هزار نفر هم در شهرستان انار تحت پوشش بیمه سلامت رفسنجان هستند.

حسین رضایی به همراه دکتر رحمانی معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری به مناسبت هفته بیمه سلامت از اداره بیمه سلامت رفسنجان بازدید کرد و در دیدار با رئیس و کارکنان این اداره این هفته را به آن‌ها تبریک گفت.

وی دراین نشست گفت: اداره بیمه سلامت رفسنجان یکی از اداره‌های فعال و موثر در شهرستان است و خدماتی که بیمه سلامت به مردم ارایه می‌دهد کاهش هزینه‌های درمان و بستری را به دنبال دارد و میزان رضایت مندی در افراد در این خصوص هم بالاست.

وی تصریح کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در رفسنجان پایلوت بود همچنین پوشش هزینه‌های ناباروری هم که پیگیر شدیم خدمات ناباروری در تعهدات این اداره قرار گرفته است.

رضایی بیان کرد: امسال در طرح پزشک خانواده شهری هم این اداره بیمه سلامت کمک حال است و قابل ستایش است. 

محسن بیجامی رییس اداره بیمه سلامت رفسنجان نیز گفت: ۹ دفتر ارایه خدمات بیمه سلامت شهرستان در رفسنجان، انار، کوهبنان و راور وجود دارد که توسط ۱۵ نیرو و کارشناس اداره می‌شوند.

وی افزود: در مجموع در راستای ارایه خدمات شهری و روستایی در رفسنجان و انار تا ده میلیارد تومان به ارگان‌های مختلف از جمله داروخانه، بیمارستان، کمپ‌های ترک اعتیاد پرداخت می‌شود.

بیجامی تصریح کرد: از دیگر خدماتی که ارایه می‌کنیم خدمات توانبخشی به مددجویان بهزیستی از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی با مراکز ارایه دهنده خدمات قرارداد بستیم که هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۲ بیمار اوتیسم در شهرستان داریم و هر خدماتی که دریافت کنند ما هزینه‌ها را به مرکز ارایه دهنده خدمات پرداخت می‌کنیم اظهار کرد: تعرفه بیماران خاص و صعب العلاج هم خیلی بالا رفته که اینگونه بیماران تحت پوشش بیمه سلامت فقط تا ده درصد هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند.

وی افزود: سه مرکز ترک اعتیاد تحت پوشش داریم که هزینه‌ها را پوشش می‌دهیم همچنین پوشش زندانی‌ها را هم در برنامه داریم و هزینه‌های بستری و درمان زندانی‌ها را هم پرداخت می‌کنیم.

بیجامی بیان کرد: در سال گذشته بابت پرداخت هزینه‌های درمان و بستری به سه بیمارستان دولتی رفسنجان یعنی علی ابن ابی طالب (ع)، مرادی و نیک نفس سال گذشته ۵۴ میلیارد تومان و امسال این سه بیمارستان تا کنون ۲۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

رئیس اداره بیمه سلامت رفسنجان گفت: همچنین ماهیانه ۴ میلیارد تومان به داروخانه‌های شهرستان که ۶۱ داروخانه موجود در رفسنجان و انار پرداخت می‌کنیم ،خدمات بیمه سلامت به اتباع بیگانه هم ارایه می‌شود به طوری که در رفسنجان بالای سه هزار نفر از اتباع بیگانه تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از مزایای این بیمه بهره مند شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار