رئیس دومای روسیه اعلام کرد پیش از اینکه رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا دنیا را به جنگ بکشد باید برکنار شود.

ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه گفت که جو بایدن رئیس جمهور دیوانه آمریکا باید قبل از شروع جنگ جهانی سوم برکنار شود.

براساس گزارش ریانووستی، ولودین در کانال تلگرام خود نوشت: جو بایدن اظهار داشت که بشریت به نظم جهانی جدید نیاز دارد و آمریکا می‌تواند آن را بسازد. به این ترتیب او پذیرفت که سیستم جهانی وابسته به نیرو‌های آمریکایی دیگر مزایایی برای دنیا ندارد.

او با اشاره به اینکه تلاش برای تغییر شکل دوباره جهان چندقطبی بر اساس الگو‌های آمریکایی منجر به فاجعه جهانی خواهد شد، اعلام کرد: «بایدن دیوانه قبل از شروع جنگ جهانی باید برکنار شود.»

ولودین جنگ‌های تجاری که زنجیره‌های اقتصادی باثبات دنیا را از بین برد، بحران عمیق اتحادیه اروپا، تنش بر سر تایوان، درگیری‌ها در اوکراین و خاورمیانه را نتیجه دولت بایدن دانست. او ادامه داد: «در تجارت، هیچ کس برای بار دوم پول را به فردی که قبلاً منجر به ورشکستگی شده است، نمی‌سپارد. در سیاست هم همین اصل وجود دارد: هیچکس در دنیا موافقت نمی‌کند که بایدن و آمریکا که سیستم امنیتی جهانی را نابود کرد، نظم جهانی جدیدی را ایجاد کند که در خدمت منافع خود باشد.»

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد جمعیت کره زمین بر این باورند که توسعه روابط بر اساس اصول همکاری متقابل سودمند، احترام متقابل، عدم مداخله در امور سایر کشور‌ها و عدم استاندارد‌های دوگانه ضروری است.

پیش از این نیز «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین و نامزد کنونی جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا، در شبکه اجتماعی خود (Truth) پیامی منتشر کرد و نوشت که آمریکا در حال خوابگردی و رفتن به سمت یک درگیری جهانی جدید است، زیرا «جو بایدن» رئیس‌ جمهور کنونی نمی‌داند که کشور را به کجا هدایت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار