پویش بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع روستای آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار اجرا شد.

فرماندار بهار در این پویش گفت: مجموع زمین‌های شهرستان بهار ١٣٣ هزار هکتار است، که از این میزان حدود ۴۲ هزار هکتار به اراضی ملی و منابع طبیعی اختصاص دارد.

 مجتبی فیض اللهی گفت: شهرستان بهار جنگل طبیعی ندارد و تاکنون در این شهرستان حدود ۶۳۰ هکتار جنگل دستکاشت ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه گونه‌های مختلفی در جنگل‌های دستکاشت عرصه منابع طبیعی شهرستان کشت شده‌است، افزود: بادامک، اُرس، اگ ارژن، زالزالک، سماق، نسترن، سنجد و داغداغان گونه‌های کم‌آب‌بر و سازگار با محیط از جمله گونه‌های مختلفی است که در کاشت جنگل‌های دستکاشت این شهرستان به‌کار رفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم گفت: عرصه منابع طبیعی آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار ۵۰۰ هکتار است که منابع طبیعی شهرستان بهار امسال ۲۰۰ هکتار آن را برای بذرکاری و نهال‌کاری در نظر گرفته است.

اسفندیار خزائی افزود: با کشت بذر و ایجاد فضای سبز مناسب در آینده می‌توان این منطقه را به یک محدوده گردشگرپذیر تبدیل کرد.
مدیر منابع طبیعی شهرستان بهار هم بگفت: با پویش بذرکاری و نهال‌کاری به دنبال افزایش سطح جنگل‌های دستکاشت شهرستان و تحقق پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت هستیم.

مهدی محمدی از کاهش ۳۵۰ درصدی آتش‌سوزی مراتع این شهرستان از ابتدای سال تاکنون نسبت به پارسال خبر داد و افزود: پارسال در شش هکتار از مراتع شهرستان بهار آتش‌سوزی به وقوع پیوست که این میزان در سال‌جاری به ۱/۵ هکتار کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.