مراکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در مازندران فعالیت خود را آغاز کردند.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی، مراکز خرید تضمینی دانه روغنی سویا در سیلوی شهید میرزاپور نکا، کارخانجات آرد پاکسابان گلوگاه، دستاس ساری و نمونه جویبار به منظور تحویل این محصول توسط کشاورزان این منطقه تجهیز و راه اندازی گردیده و در صورت نیاز و انجام هماهنگی‌های لازم، مراکز خرید در دیگر شهرستان‌ها نیز دائر خواهد شد.

او افزود: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان می‌باشد.

وفائی نژاد گفت: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی ۱ تا ۸ درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری می‌باشد.

او از تجهیز و راه اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: تمهیدات لازم برای آغاز عملیات خرید تضمینی دانه سویا از جمله آموزش عوامل تشخیص و ذیحساب و کالیبراسیون باسکول و لوازم آزمایشگاهی، استقرار نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید، اطلاع رسانی محیطی و صدور معرفی نامه کشاورز از سوی جهاد کشاورزی اتخاذ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.