کارگردان فیلم کوتاه پیله گفت: معتقدم فانوس سینما بین بزرگان ما دست به دست شده و امانت گرانبهایی است که نباید خاموش شود.

مونا فرخنده کارگردان فیلم کوتاه پیله که به چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافته است گفت: کار سینما را با نوشتن شروع کردم و ایده اولیه فیلمنامه پیله از تجربه شخصی‌ام بوده است که نوشتن فیلمنامه حدود دو هفته طول کشید. فیلم کوتاه برای من بخش مستقلی است که مانند یک بیت از شعر ابتدا، میانه و پایان آن برایم خاص است. هدف من از فیلمسازی ابتدا تجربه جنون این کار هست و بعد اینکه بتوانم با ساخت اثرم و استفاده از توانی‌ام تریبونی برای مردم کشورم باشم.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه در واقع یک سرو گردن از جشنواره‌های دیگر بالاتر است و به دلیل بحث مادی مناسب هنرمندان بسیاری به جامعه معرفی خواهند شد. معتقدم امسال با وجود تمام اتفاقات تلخ در تولد چهل سالگی فیلم کوتاه تهران، این جشنواره یک پرش بلند خوبی داشته است.

فرخنده کاگردان فیلم کوتاه پیله بیان کرد: اساتید بسیاری زیادی برای سینما زحمت کشیدند تا چراغ این صنعت را روشن نگه دارند که اکنون بین ما نیستند یا ناجوانمردانه به هر طریقی حذف شدند. امیدوارم فیلمسازان جوان با نبوغ و پشتکاری که درونشان است این مسیر سخت و طولانی را ادامه دهند. زیرا معتقدم فانوس سینما بین بزرگان ما دست به دست شده و امیدوارم که ما لایق این زحمات باشیم؛ زیرا این چراغ امانت گران‌بهایی از سال‌ها تلاش این اساتید هست و نباید هرگز خاموش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار