استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های مربوطه باید درخصوص تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسزایی به انجام برسانند.

غلامعلی حیدری اظهار داشت: اعتبارات و کار‌های مطلوبی در زمینه مبارزه مواد مخدر تخصیص و انجام شده که پس از قطعی شدن و اجرایی شدن، این مصوبات به‌زودی به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهد رسید.

وی افزود: شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان‌ها در خط مقدم قرار دارد و باید به صورت پیگیرانه‌تر و جدی‌تر از قبل اقدامات انجام شود و نتایج این جلسات باید هرچه سریع‌تر گزارش شود.

حیدری با تأکید بر نتایج تأثیرگذار مصوبات جلسات، اضافه کرد: اعتیاد یک آفت و یک مسئله خانمان‌سوز است و باید به صورت جدی و پیگیرانه با آن برخورد شود و شاهد روند کاهش هرچه سریع‌تر آن نسبت به قبل بود.


بیشتر بخوانید


وی در راستای افزایش کمی و کیفی کانون‌های یاریگران زندگی در روستاها، بیان داشت: این ظرفیت باید مورد حمایت و توجه ویژه فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر قرار بگیرد.

حیدری یکی از راهکار‌های مقابله، کاهش و مبارزه با مواد مخدر را تشکل‌های مردم‌نهاد دانست و عنوان کرد: نقش مردم در این زمینه به خصوص تیم‌های اجتماع محور بسیار تعیین‌کننده و حیاتی است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در استان، تصریح کرد: بخش بزرگی از این پروژه با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توافق‌نامه امضاء شده است و بخش دیگر اعتبارات از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور تأمین شده است.

حیدری با توجه به اینکه هماهنگی و پیگیری در این زمینه را کار جهادی دانست، افزود: این اقدام برای مردم به شدت اهمیت دارد و باید در دستور کار تمام مدیران دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در کاهش مصرف مواد مخدر، اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه باید درخصوص تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسزایی به انجام برسانند.

حیدری با تأکید بر نظارت هرچه بیشتر و پیگیرانه‌تر بر مکان‌های مشکوک و شناسایی شده در زمینه تولید و پخش مواد مخدر، ادامه داد: جمع‌آوری معتادان متجاهر و پخش‌کننده‌های مواد مخدر باید از دستور کار ارگان‌های مربوط قرار گیرد و به‌زودی شاهد برطرف شدن هرچه بیشتر این موضوع در سطح استان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار