مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد گفت: تاکنون ۵۰ هنرمند این شهرستان در بخش‌های مختلف بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی شرکت کرده اند.

افسانه بازیار مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد گفت:امسال جشنواره قصه‌گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» و در چهار موضوع قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه کارآفرینان، قصه نامداران (فردوسی تا سردار دلها) و قصه‌های آزاد برگزار می‌شود.

وی با اینکه این جشنواره با هدف توسعه و ترویج این میراث ناملموس برگزار می‌شود، اضافه کرد: بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی در بخش‌های مدرن و کلاسیک، آیینی سنتی، زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به آدرس اینترنتی ps://kanoonfest.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک مهاباد ادامه داد: قصه‌گویی در دنیای امروز یکی از ابزار‌های مهم برای بیان مفاهیم سخت مانند فلسفه برای کودکان و در راستای تقویت و آموزش مهارت‌های ذهنی و یا مولفه‌های زندگی برای کودکان به بیان بسیار ساده است.

وی با اشاره به موفقیت‌های اعضای این کانون در جشنواره قبل (بیست و چهارم) افزود: اعضای این کانون در سال‌های گذشته موفق به کسب عناوین مختلف از جمله نفر نخست نوجوانان در منطقه و برگزیده بخش بین الملل این جشنواره شده بودند.

وی یادآور شد: کانون پرورش فکری سال گذشته و پس از برگزاری بیست‌وچهار دوره جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شد.

مهاباد دارای ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که کانون شماره یک مهاباد از سال ۱۳۵۴ در بوستان «سیدقطب» تاسیس شده و ۳۱۰ عضو فعال دارد و کانون شماره ۲ نیز از سال ۱۳۷۶ در بوستان «دانشجو» احداث شده و دارای ۲۵۰ عضو فعال است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب در ۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی به ۶۰ هزار عضو این نهاد خدمات ارایه می‌کند.

برچسب ها: جشنواره ، قصه گویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.