سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برای اجرای قطعه اول آزادراه تبریز - مرند - بازرگان حدفاصل تبریز - صوفیان ۱۴ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، از پیشرفت ۷۸ درصدی این قطعه خبر داد.

حیدر فتح‌زاده سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی  ، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طول کل مسیر آزادراه تبریز- مرند- بازرگان ۲۸۰ کیلومتر است و قطعه تبریز - صوفیان به طول ۳۰ کیلومتر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه برای اتمام این قطعه ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: آزاد راه تبریز - مرند - بازرگان به عنوان یکی از راه‌های ارتباطی ایران با کشور‌های همسایه شمالی، حوزه قفقاز و همچنین دروازه اروپا از طریق کشور ترکیه محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: این آزاد راه به عنوان بخش مهمی از کریدور (راهگذر) بین المللی شرقی- غربی کشور در تسهیل مبادلات تجاری، احیای بخشی از جاده ابریشم و اتصال آسیا به اروپا نقش موثری ایفا خواهد کرد.

فتح زاده، ادامه داد: این پروژه امکان ارتباط کشور با کریدور‌های بین المللی را هموار کرده و با ترانزیت ایمن و سریع و کاهش زمان سفر بین کشور‌های همسایه و اروپا در گسترش صادرات و واردات و توسعه اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری در منطقه موثر خواهد بود.

وی یادآور شد: آزاد راه تبریز- مرند - بازرگان تکمیل کننده پازل مسیر ترانزیتی تهران - بازرگان و شبکه بزرگراهی آسیایی در جهت تسهیل مبادلات تجاری کشور است.

فتح زاده، افزود: با توجه به مشکلات موجود در تامین مصالح و اوراق قرضه معدنی و معارضات موجود در مسیر پروژه، استانداری نقش بسزایی در هماهنگی ادارات مختلف اعم از فرمانداری، بخشداری، راه و شهرسازی، صمت و شرکت گاز با مسوولان اجرایی پروژه ایفا می‌کند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه به صورت مشارکتی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در تلاش است منابع مالی و سهم آورده دولت را از طریق مصوبات سفر، تسهیلات ماده ۵۶ (قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) و ... تامین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.