مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در اجرای برنامه توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز در این شهر نهال کاری در ۴۰ هکتار از اراضی تفرجگاه آرپادره‌سی انجام شد.

آقای آسیایی با بیان اینکه مجموعه تفرجگاه آرپادره سی از ۲ بخش ۶۷ و ۳۹۶ هکتاری تشکیل شده است گفت: اکنون نهال کاری در اراضی بخش دوم این تفرجگاه ادامه دارد و تا پایان امسال طبق زمان بندی ۶۰ هکتار دیگر از این اراضی نهال کاری می‌شود.

وی اظهار کرد: تفرجگاه آرپادره‌سی دارای ظرفیت خوبی برای توسعه فضای سبز فراشهری بوده که بخش یک آن در سطح ۶۷ هکتار زیر پوشش انواع گونه‌های گیاهی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: اکنون بسترسازی و آماده‌سازی ۱۰ هزار چاله برای کاشت نهال در بخش دوم مجموعه انجام شده است و کاشت گسترده نهال در این سایت همزمان با اجرای طرح‌های پاییزی حوزه فضای سبز انجام می‌شود.

آقای آسیایی ادامه داد: ۱۰ هزار و ۲۰۰ اصله نهال از انواع گونه‌های درختان پهن برگ و سوزنی برگ در قالب انبوه کاری و نهال کاری در تفرجگاه زیبای کوهستانی آرپادره‌سی کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز این مجموعه از طریق تانکر تامین می‌شود یادآور شد: در آینده نزدیک و با اجرای طرح جامع شبکه آب خام فضای سبز تبریز این مجموعه به سامانه آبیاری قطره‌ای مجهز می‌شود.

برچسب ها: کاشت نهال ، فضای سبز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.