معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۶ هزار و ۸۱۵ تن انواع کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون در استان توزیع شده است.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی روند توزیع کود و پیگیری مسایل و مشکلات تحقق برنامه از توزیع ۲۶ هزار و ۸۱۵ تن انواع کود شیمیایی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و گفت: از این میزان ۲۱ هزار و ۷۱۱ تن اوره، چهار هزار و ۲۰۸ تن فسفاته و ۸۹۵ هزار و ۵۱۰ تن پتاسه است.

وی افزود: از این میزان کود توزیع شده تاکنون ۳۷ درصد اوره، ۳۲ درصد فسفاته و ۴۰ درصد پتاسه است که در بین بهره برداران و کشاورزان توزیع شده است.

راه انجام یادآور شد: این میزان کود شیمیایی توسط ۳۴ عامل تعاونی کود در سطح شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: توزیع و مصرف متعادل کود‌های شیمیایی در سطح مزارع کشاورزی با توجه به اهمیت تغذیه گیاهی در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی موجب تحقق امنیت غذایی خواهد شد.

در این نشست در خصوص توزیع انواع کود‌های شیمیایی بر اساس نیاز محصول، توزیع و تامین کود مورد نیاز در اتحادیه‌های کود شیمیایی، صدور حواله الکترونیکی در مراکز جهاد کشاورزی و تامین کود بموقع و حمل مناسب برای شهرستان‌ها در راستای رفع نیاز کشاورزان و کوددهی در زمان مناسب در مزارع بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.