رئیس پلیس دیترویت ادعا کرد مدرکی پیدا نکرده است که نشان دهد در قتل رئیس کنیسه یهودیان در این کشور انگیزه‌های یهودستیزی وجود داشته است.

پلیس دیترویت که در حال تحقیق درباره قتل «سامانتا وال» رئیس یک کنیسه در این شهر است، ادعا کرد که هیچ مدرکی دال بر اینکه انگیزه این قتل یهودی‌ستیزی باشد، پیدا نکرده است.

براساس گزارش البیان٬ جیمز وایت، رئیس پلیس دیترویت، در بیانیه‌ای کوتاه ادعا کرد که بازرسان او در حال مصاحبه با افرادی هستند که اطلاعاتی را در اختیار دارند که ممکن است تحقیقات را در مورد قتلی که روز شنبه جان سامانتا وال را گرفت، را تکمیل کند. وایت ادعا کرد: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد انگیزه پشت این جنایت یهودی ستیزی بوده است.

وی اعلام کرد که اف بی آی در حال کمک به پلیس دیترویت است و خواستار صبر و شکیبایی در حین پیگیری تحقیقات است.  اقدامات لازم برای به نتیجه رسیدن تحقیقات انجام می‌شود.

پلیس روز شنبه گفت که پرسنل خدمات اورژانس، وال را با چندین جراحات چاقو در بدنش بیرون از خانه اش پیدا کردند. پلیس آثار خونی را دنبال کرد که آن‌ها را به خانه نزدیک او هدایت کرد، جایی که به نظر می‌رسد جنایت رخ داده است.   دیترویت فری پرس گزارش داد که وال در حزب دموکرات فعال بود و با الیز اسلاتکین، نماینده کنگره و در کمپین دانا نسل، دادستان کل میشیگان کار می‌کرد.

دانا نسل در شبکه X (توییتر سابق) نوشت: «وقتی از قتل وحشیانه سام مطلع شدم، شوکه شدم، غمگین و ترسیدم. سام در تمام مدتی که او را می‌شناختم فردی مهربان بود.»

الیز اسلاتکین نیز با سخنانی شاید ندانسته پرده از همکاری میان رئیس کنیسه و سازمان جاسوسی آمریکا برداشت، او گفت که وال با آژانس اطلاعات مرکزی (سیا)همکاری می‌کرد و به دنبال ایجاد تفاهم بین ادیان بود! روزنامه فری پرس نیز گزارش داد که وال در یک سازمان مردمی با هدف ایجاد پل بین جوانان مسلمان و یهودی فعال بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار