اسماعیلی گفت: امسال برای اولین بار و بعد از ۱۳ سال مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان بین ۵۸ انجمن سینما جوان برای حضور حداکثری استان‌ها در جشنواره فیلم کوتاه تهران تخصیص داده شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی‌بر اینکه چه راهکاری برای حضور حداکثری استان‌ها در جشنواره برای استفاده از ظرفیت آن‌ها وجود دارد؟ گفت: ما ۵۸ انجمن سینما جوان داریم، که طبق تجربه این انجمن‌ها محل تربیت نسل جدید سینما بودند. امسال برای اولین بار و بعد از ۱۳ سال مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان بین ۵۸ انجمن تقسیم کردیم و به زودی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: ما هرچقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم، آینده دفاتر انجمن سینما درخشان‌تر خواهد بود. ان‌شاء‌الله سال آینده آمار حضور شهرستان‌ها در جشنواره فیلم کوتاه تهران بیشتر خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نمایش فیلم‌های کوتاه برای عموم گفت: الان به جمع‌بندی برای این موضوع نرسیدم. آقایان آذرپندار و خزاعی بررسی کنند، اگر امکانش بود زمینه نمایش فیلم‌ها را فراهم کنند. در حین نمایش دو فیلم به آقای آذرپندار عرض کردم اگر این فیلم در فضای عمومی سینما به نمایش درآید، شاهد استقبال بیشتری خواهیم بود؛ چون هم از جذابیت‌های داستان نمایشی برخوردار است و هم زود به جمع‌بندی می‌رسد، که با ذوق جوانان امروزی که علاقه دارند موارد را مختصر و مفید دنبال کنند، همخوانی دارد. احتمال قوی نمایش فیلم‌های کوتاه برای سالن‌های نمایش وجود دارد. 

فیلم کوتاه

وی درباره حضور جوانان شهرستانی در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران توضیح داد: دو مفهوم عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ و هنر در کشور را ابتدای دولت سیزدهم دنبال کردیم. از ابتدای کار بنده ارزیابی‌ها نشان می‌داد که فیلمبرداری‌ها در مناطق خاصی از تهران و محله‌های بالای شهر انجام می‌شود. همان زمان اشاره کردم که ما باید از همه ظرفیت‌های ایران استفاده کنیم و همه نقاط ایران از استعداد انسانی بالایی برخوردار است. دولت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمهوری اسلامی پای کار جوانان شهرستانی و توسعه فرهنگ و هنر در شهرستان‌ها ایستاده است. 

اسماعیلی با بیان اینکه امسال جشنواره متفاوتی را در چهلمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تجربه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بزرگترین تفاوت این جشنواره در شدت استقبال آن است؛ استقبالی که هم از جهت حضور فیلم‌ها در جشنواره هم از جهت حضور جوانان و مردم محسوس است. ان‌شاء‌الله در روند تکاملی سینمای ایران شاهد ظهور استعدادهای جدید، کارگردانان و بازیگران خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاسیس بنیاد پویانمایی توضیح داد: به دلیل اهمیتی که برای کودکان و نوجوان قائلیم و به دلیل پرمخاطب بودن و نیاز بودن این حوزه تاسیس بنیاد پویانمایی را مطرح کردیم. الان نمایش یک پویانمایی در سینماها جزو انیمیشن‌های مورد استقبال مخاطب بوده است. هر چقدر سرمایه‌گذاری در این عرصه را تسهیل کنیم و تولیداتمان بالا برود، اقتصاد سینما تقویت می‌شود. 

به گفته وی، امروزه بیشترین مصرف حوزه نمایش برای کودکان فیلم‌های خارجی است، که سبک زندگی خاص خود را دارد. ما تلاش می‌کنیم زیست‌بوم ایرانی اسلامی را برای بچه‌ها تقویت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار