رییس جمعیت هلال احمر تایباد از ارسال چهارمین محموله کمکهای مردم ایران برای زلزله‌زدگان افغانستان خبر داد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: چهارمین محموله کمکهای مردم ایران برای زلزله‌زدگان افغانستان از مرز «دوغارون» در شرق خراسان رضوی ارسال شد.

هادی رمضانی افزود: این محموله از سوی مردم شهرستان تایباد جمع آوری شده است و در مناطق زلزله زده «زنده جان» در ولایت هرات افغانستان توزیع می شود.

وی اضافه کرد: اقلام اهدایی شامل انواع مواد غذایی، روغن، برنج، کنسرو، پتو و فرش به وزن ۴۰ تن است که وارد کشور افغانستان شد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد اظهار کرد: تاکنون در سه مرحله قبلی افزون بر ۶۹۰ تن انواع کالاهای اهدایی با ۲۶ دستگاه تریلی از کشورمان برای مردم زلزله زده افغانستان ارسال شده است.

رمضانی افزود: طی فراخوان جمعیت هلال احمر سراسر کشور، کمکهای مردمی سایر استانها به مناطق زلزله زده افغانستان همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده نیز چندین دستگاه کامیون به روستاهای زلزله زده ولایت هرات از سمت گذرگاه رسمی دوغارون ارسال خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا چندین دستگاه تریلی دیگر آماده ارسال انواع کالا در انبار جمعیت هلال احمر تایباد به مناطق زلزله زده زنده جان افغانستان در ولایت هرات است.

نخستین زلزله افغانستان (روز شنبه، ۱۵ مهرماه) با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق هفت کیلومتری سطح زمین در شمال هرات، منطقه «قره‌باغ» افغانستان به وقوع پیوست و دومین زمین لرزه در ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه و ۴۵ ثانیه به قدرت ۵.۶ ریشتر و در عمق ۲۰ کیلومتری زمین در منطقه «تیرپل» در شمال افغانستان رخ داد.

بنا به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، همچنین ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه و یک ثانیه روز شنبه، زمین لرزه سوم در منطقه "کوهستان" در شمال هرات به بزرگی ۴.۱ ریشتر و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین ثبت شد و چهارمین زمین لرزه نیز با شدت ۶.۵ ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین در منطقه "گوریان" هرات به ثبت رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.