ایجاد شهرک انرژی خورشیدی یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه معتقد است، ایجاد شهرک انرژی خورشیدی یکی از اولویت‌ها و قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه است.

بیژن کردستانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در جلسه امروز (۳۰مهر) ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه با اشاره به سیاست ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در کشور با هدف کمک به تامین برق و کاهش ناترازی برق در پیک مصرف، گفت : در همین راستا مقرر شده در استان‌های مختلف چنین شهرک‌های تخصصی راه‌اندازی شود و در کرمانشاه زمینی ۴۰ هکتاری در نزدیکی "پل چهر" برای این منظور در در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه احداث این شهرک‌های تخصصی باید با همراهی و مشارکت بخش خصوصی باشد، افزود: تقاضا داریم سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و صفحات خورشیدی سرمایه‌گذاری کنند، به سمت این شهرک هدایت شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه یادآور شد: اجرای این شهرک در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، استانداری‌ها و شرکت‌های برق منطقه‌ای و با مشارکت بخش خصوصی اجرایی می‌شود و کمک بسزایی به تامین برق خصوصا برای صنایع خواهد کرد.

 علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب از اخذ مجوز احداث ۶۰ مگاوات نیروگاه انرژی تجدیدپذیر و خورشیدی در کرمانشاه خبر داد که تاکنون نزدیک به پنج مگاوات آن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه امکان اخذ مجوز برای ظرفیت بیشتر تولید برق از محل انرژی‌های تجدید پذیر در استان وجود دارد، یادآور شد: احداث این نیروگاه‌ها در شرایطی که در فصل گرما با ناترازی تولید و مصرف برق مواجهیم، برای تامین برق پایدار بسیار موثر است.

اسدی از تضمین خرید برق تولیدی این نیروگاه‌ها برای مدت ۲۰ سال خبر داد که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری در این عرصه صرفه اقتصادی داشته باشد و افزود: از سرمایه‌گذاران برای اجرای نیروگاه‌های خورشیدی در کرمانشاه دعوت می‌کنیم و تا حد امکان مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری آن‌ها فراهم خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.