نیروگاه شهید رجایی در سه ماه تابستان امسال هزار و ۳۳ مگاوات ساعت در مصارف داخلی الکتریکی خود صرفه‌جویی کرد. 

محمد روشنفکر رئیس گروه برنامه ریزی، آمار و فن آوری اطلاعات گفت: مجموعه واحد‌های ۲۵۰ مگاواتی نیروگاه بخار شهید رجایی در تابستان امسال با انجام اقدامات فنی و مهندسی موفق به کاهش هزار و ۳۳ مگاوات ساعت در مصرف انرژی الکتریکی خود شده و رکورد مهمی در صرفه‌جویی ثبت کرد. ‏

روشنفکر تصریح کرد: بررسی وضعیت آماری شاخص‌های تولید و مصارف داخلی الکتریکی نیروگاه بخار از ابتدای تابستان تا پایان شهریور ماه سال جدید و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته، نشان از بهبود قابل ملاحظه این شاخص در سال جدید دارد.

وی گفت: همچنین بررسی شاخص‌ها در سه ماهه تابستان نشان می‌دهد علیرغم محدودیت‌های قابل توجه دمایی در تابستان امسال، صرفه‌جویی انرژی الکتریکی به میزان هزار و ۳۳ مگاوات ساعت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، محقق شده است که این در جای خود شاخص ارزشمندی است. 

رئیس گروه برنامه ریزی، آمار وفن آوری اطلاعات بیان داشت: میزان صرفه‌جویی انرژی الکتریکی از ابتدای سال جدید تا پایان شهریور امسال بیش از ۵ هزار مگاوات‌ساعت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

روشنفکر اظهار داشت: انجام به موقع فعالیت‌های تعمیراتی، بهبود وضعیت نسبی نشتی‌های هوا به دود در ایر هیتر‌ها، فشار کوره به دلیل انجام اقدامات اصلاحی و در نتیجه کاهش بار فن‌های تأمین کننده هوا، مدیریت بهره‌برداری از بویلر فیدپمپ‌ها و تعمیرات موثر آنها، رعایت استاندارد‌های بهره‌برداری، مدیریت مصرف عمومی برق و رعایت الگو‌های مصرف در شرکت از دلایل بهبود شاخص مصارف داخلی در نیروگاه است.

نیروگاه شهید رجایی مجموعا ۱۳ واحد تولید انرژی الکتریکی دارد که از این تعداد ۶ واحد گازی، ۳ واحد بخاری سیکل ترکیبی و ۴ واحد بخاری است که جمعا با توان نامی ۲۰۴۲ مگاوات، برق مورد نیاز سه و نیم درصد از مصرف کنندگان این انرژی را در کشور تامین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.