زیرگذر تقاطع جانباز منتفی است

مدیر ایمنی و کنترل ترافیک شهرداری یزد گفت: زیرگذر تقاطع جانباز به دلیل پیش بینی افزایش کشته عابر پیاده، منتفی است.

دهقان مدیر ایمنی و کنترل ترافیک شهرداری یزد گفت: در محل تقاطع جانباز کاربری‌های جاذب سفر زیادی از جمله مجتمع‌های تجاری، فرهنگی و سینما‌ها برای عابر پیاده وجود دارد که احداث زیرگذر می‌تواند منجر به افزایش کشته‌های عابر پیاده شود بنابراین این تقاطع باید به صورت هم سطح مدیریت شود و امکان دارد با احداث زیر گذر ترافیک به تقاطع ریاضی و پژوهش منتقل شود.

او با شاره به نصب سنسور‌های هوشمند کنترل ترافیک تقاطع جانباز گفت: با توجه به تغییر پارامتر‌های مختلف از جمله سرانه مالکیت خودرو، افزایش جمعیت، ساخت شهرک‌های جدید و ایجاد کاربری‌های جدید ظرفیت عبور چهارراه بیشتر از میدان است و عبور عابر پیاده از چهارراه ایمن‌تر است.

مدیر ایمنی و کنترل ترافیک شهرداری یزد همچنین در ادامه گفت: در ساعات اوج نزدیک به ۱۹۰۰ خودرو به سمت تقاطع اطلسی می‌آیند و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حال جابجایی تیر‌های چراغ برق هستیم و همچنین در حال پیگیری افزایش خطوط از سمت میدان امام به سمت تقاطع اطلسی هستیم.

دهقان اظهار داشت: فضاسازی تقاطع جانباز از طریق سازمان فضا و منظر یزد در حال پیگیری است و این فضا به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع با ایجاد آبنما، کاشت گل‌های اطلسی و درختان در حال طراحی است.

او علت ممنوع بودن دور زدن از تقاطع جانباز به سمت بلوار شهیدان اشرف را الویت بندی کردن تقاطع‌ها بر اساس حجم شمارش ترافیکی عنوان کرد.

دهقان در پایان گفت: در پروژه بزرگ جهاد تا مدرس، میدان جهاد به بلوار مدرس وصل می‌شود که در سال ۱۳۹۶ فاز یک این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان با سه پل غیر همسطح افتتاح شد که قسمتی از این پروژه که مربوط به شهرداری حمیدیا و در حال پیگیری است و اگر این بلوار آزاد شود بخشی از ترافیک خیابان تیمسار فلاحی کاهش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.