برداشت زرشک از ۲۰ هکتار باغ بارور در شهرستان زرند، قطب تولید زرشک استان کرمان آغاز شد.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند گفت: کشاورزان مناطق کوهستانی به واسطه نیاز کمِ زرشک به آب و صرفه اقتصادی خوبی که دارد، اقدام به توسعه کشت زرشک کرده اند.

وی بیشترین سطح زیر کشت محصول زرشک را در مناطق دشتخاک و سربنان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود، امسال بیش از ۳۰ تن زرشک  از ۲۰ هکتار باغ بارور در این شهرستان برداشت شود.

رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند هم با بیان اینکه در سنوات گذشته کشاورزان مناطق کوهستانی اقدام به کشت گندم و جو و دیگر محصولات پر آب می کردند و به علت خشکسالی‌های پی در پی و افت آب‌های زیرزمینی، با راهنمایی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی به کشت محصولات کم آب از قبیل زرشک، زعفران و... روی آوردند؛ بطوریکه اکنون شهرستان زرند رتبه اول تولید زرشک و زعفران در استان کرمان را بدست آورده است.

وی افزود: برداشت محصول زرشک دو هفته ادامه دارد.

حسین نخعی کشاورز خوش ذوق منطقه گفت: در سال‌های گذشته در اراضی کشاورزی روستای گاشکو گندم و جو و سیب زمینی کشت می کردیم که با توجه به خشکسالی و کمبود شدید بارندگی، با بهره گیری از کلاس‌های آموزشی جهاد کشاورزی مقداری از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت زرشک اختصاص دادیم.

وی افزود: خوشبختانه این محصول هم نیاز به آب کم دارد و هم درآمد خوبی عایدمان می کند.

نخعی تصریح کرد: کم کم به توسعه این محصول پرداختیم، در کنار آن زعفران، گل محمدی و گیاه کینوا را کشت کردیم که تمام این محصولات نتیجه راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی بوده که هم درآمد بیشتری عایدمان شده و هم آب بسیار کمتری نسبت به گذشته مصرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار