رئیس قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور گفت: نیرو‌های مسلح به ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارند که برای ساخت و تحویل آن برنامه‌ریزی شده است.

سردار مجید ابن الرضا، رئیس ستاد تأمین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور روز گذشته در جلسه شورای مسکن نیرو‌های مسلح گیلان از تشکیل قرارگاه‌های استانی ساخت مسکن در سراسر کشور خبر داد.

او افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶۰ پروژه فعال در کشور مراحل ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیرو‌های مسلح را در دست اجرا دارند.

رئیس قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها را ۱۵ تا ۸۰ درصد اعلام و تصریح کرد: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در مجموع به سازمان نیرو‌های مسلح تحویل داده شده است.

به گفته سردار ابن الرضا، با توجه به برنامه دولت در رابطه با ساخت مسکن و اجرای نهضت ملی مسکن در کشور، نیرو‌های مسلح در مجموع نزدیک ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارند که طی قراردادی با راه و شهرسازی برای ساخت و تحویل آن برای نیرو‌های مسلح (ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) برنامه‌ریزی شده است.

او همچنین با اشاره به فعالیت ۵۰ تعاونی مسکن ناجا در سطح کشور گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از املاک و اراضی نیرو‌های مسلح با دستور فرمانده کل قوا برای ساخت این منازل مسکونی اختصاص یافت و با مساعدتی که دولت در تأمین اراضی داشت در مجموع هزار و ۷۰۰ هکتار برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح در نظر گرفته شد که امیدواریم امسال مشکل کمبود زمین با کمک دولت، وزارت راه و شهرسازی و استانداران برطرف شود.

رئیس قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور افزود: با استفاده ۳۰ درصدی از امکانات نیرو‌های مسلح، ۱۰ درصد تخفیف زمین با موافقت بازگشت پول و دوره تنفس ۵ ساله توانستیم قدم‌هایی را در راستای تسهیل‌گری و ارزان سازی مسکن برداریم.

سردار ابن الرضا همچنین مجموع نیازمندی مسکن سازمان‌های نیرو‌های مسلح استان گیلان را ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار واحد اعلام و تصریح کرد: از این تعداد برای ساخت نزدیک ۳ هزار واحد برنامه ریزی شده و بخش کوچکی از این واحد‌ها نیز در هفته دفاع مقدس امسال تحویل متقاضیان شده است.

جلسه شورای مسکن نیرو‌های مسلح گیلان

او نیازمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این استان را ۲ هزار ۷۵۸ واحد دانست که هزار واحد آن تعیین تکلیف شده و هزار و ۷۰۰ واحد نیز باید احداث شود.

رئیس ستاد تأمین اجتماعی و رئیس قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور تأکید کرد: ۲ هزار و ۳۰ نفر از این متقاضیان در شهر رشت، ۵۱۶ نفر در بندر انزلی و ۲۱۲ نفر در سایر شهر‌های استان گیلان منتظر دریافت واحد مسکونی هستند.

به گفته سردار ابن الرضا، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده امید است با سرعت بخشیدن به کار و انجام اقدامات جهادی مراحل ساخت و ساز این واحد‌های مسکونی در کمتر از ۲ سال به پایان برسد و دغدغه تأمین مسکن در نیرو‌های مسلح برطرف شود.

جلسه شورای مسکن نیرو‌های مسلح گیلان

در این جلسه حکم رئیس قرارگاه استانی ساخت مسکن نیرو‌های مسلح گیلان به سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان اهدا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.