حسن پور مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: در هفت ماه نخست امسال ۳۳۵ فقره گزارش مردمی با مراجعه مستقیم شکات توسط میز خدمت ثبت شده و در شعبه مربوطه رسیدگی و با مصالحه طرفین پایان یافته است.
به گفته حسن پور، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: با توجه به پشتوانه غنی مصالحه در فرهنگ دینی و جایگاه سنت نیکوی صلح و سازش در نظام حقوقی، پروندههایی که شاکی خصوصی دارند به سرعت در شعبه ویژه رسیدگی و در صورت سازش طرفین و پایمال نشدن حقوق عامه، پرونده مختومه میشود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: اولویت این مرجع صیانت از حقوق مصرف کنندگان، حفظ امنیت، آرامش و ثبات بازار است، برای تحقق این هدف در رسیدگی به شکایات مردمی یا هرگونه ایراد خسارت به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی تلاش میشود؛ ضمن رعایت جنبه عمومی تخلف با اعاده حق شاکی از طریق آشتی و توافق طرفین و بدون صرف هزینه حل و فصل گردد.
وی پیشگیری از انباشت پرونده در مراجع قضایی، کاهش زمان رسیدگی و خدمت رسانی دقیق، سریع و منصفانه در جهت رضایتمندی عمومی را مهمترین دستاورد مصالحه دانسته و افزایش مراجعات مردمی را نشانه اعتماد به تعزیرات حکومتی برشمرد.