در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به میزبانی قزوین ساخت مستند معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر توسط دانشجویان خارجی کلید خورد.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و فرهنگی صنایع دستی استان قزوین گفت: در این مستند که به‌دنبال میزبانی قزوین در جشنواره چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی دردست تهیه است، معرفی تعدادی از جاذبه‌های گردشگری قزوین توسط دانشجویان خارجی به زبان فارسی و زبان اصلی به تصویر کشیده می‌شود.

خزائلی بیان کرد: برای ضبط این مستند که برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با همکاری بنیاد سعدی بوده‌است، دانشجویان مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی ۵ کشور ترکیه، روسیه، چین، ازبکستان و هند در قزوین حضور پیدا کردند و ضمن آشنایی با آثار تاریخی، صنایع‌دستی، فرهنگ و هنر استان به معرفی آن‌ها پرداخته و هموطنان خود دعوت کردند تا از این ظرفیت‌ها بازدید کنند.

وی افزود: این مستند برای پخش از شبکه‌های کشور‌های یادشده و رسانه ملی در ایام باقی مانده تا جشنواره تهیه و تولید می‌شود.

خزائلی یادآور شد: بازدید از دولتخانه صفوی، موزه‌های قزوین، کاروانسرای جهانی سعدالسلطنه، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع)، حسینیه امینی‌ها، آب انبار حکیم و دیدار با سیف‌الله شکری هنرمند برجسته صنایع‌دستی استان از جمله برنامه‌های دانشجویان برای ضبط این برنامه در قزوین بود.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی از ۸ الی ۱۰ آذرماه سال جدید به میزبانی قزوین برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار