مدیر آموزش و پرورش تایباد گفت: به دنبال زلزله‌های اخیر، تعداد ۱۷ مدرسه و فضای آموزشی در این شهرستان آسیب دیده اند.

محمود افکن پور مدیر آموزش و پرورش تایباد در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان گفت: به دنبال وقوع چندین زلزله با قدرت بالا که تایباد را تحت تاثیر قرار داد، تعداد ۱۷ مدرسه و فضای آموزشی در شهر‌ها و روستا‌ها آسیب ظاهری دیده اند.

مدیر آموزش و پرورش تایباد افزود: هم اکنون ۸۰ درصد فضا‌های آموزشی این شهرستان، از جمله این ۱۷ باب مدرسه، فرسوده هستند و نیاز به مقام سازی یا تخریب و بازسازی دارند.

وی ادامه داد: دیدگاه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بر استمرار آموزش در این فضا‌ها است، اما فرمانداری تاکید بر جابجایی دانش آموزان و معلمان برای حفظ ایمنی آن‌ها دارد.

افکن پور بیان کرد: در حال حاضر برخی مدارس به صورت مجازی و برخی در مدارس دیگر به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش تایباد تصریح کرد: قرار است تا فردا جلسه‌ای با حضور سرپرست فرمانداری تایباد و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار و در خصوص نحوه فعالیت این مدارس فرسوده تصمیم گیری شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در یک و نیم سال گذشته، تعداد ۸۸ کلاس درس به مجموعه فضا‌های آموزشی تایباد افزوده شده که در شهر‌های تایباد، کاریز، مشهدریزه و روستا‌های پلبند، اسدآباد دربند، ارزنچه علیا و استای ساخته شده اند.

افکن پور خاطرنشان کرد: تعدادی فضای آموزشی در شهر‌های سه گانه و نیز روستا‌های چهاربرجی، رهنه، آبقه، خیابان، کوه آباد، پشته، فرزنه، خیرآباد، کرات، حاجی آباد و پساوه درحال احداث هستند.

مدیر آموزش و پرورش تایباد اذعان کرد: با این وجود، کمبود فضای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات مهم‌ترین چالش‌های شهرستان است؛ به نحویکه فقط در شهر تایباد به طور متوسط در هر کلاس ۳۵ دانش آموز حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.