اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و پایان فوری بمباران و محاصره غزه را خواستار شد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را محکوم کرد و پایان فوری بمباران و محاصره غزه را خواستار شد.

 در این بیانیه آمده است: بمباران وحشیانه بیمارستان «المعمدانی» غزه جنایتی علیه بشریت بود که صد‌ها غیرنظامی فلسطینی از جمله کودکان و زنان را به قتل رساند. رژیم صهیونیستی علاوه بر بمباران وحشیانه نوار غزه، استفاده از بمب‌های فسفر سفید و قتل هزاران زن و کودک بیگناه، مبادرت به محاصره کامل آن نموده و با قطع دسترسی ساکنین آن به امکانات اولیه زندگی از جمله آب، برق، غذا و سوخت، فاجعه انسانی دیگری را رقم زده است.

بیانیه یادشده با اشاره به اینکه «نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال ساخت شهرک‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین بوده و اکنون در حال آواره کردن میلیون‌ها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان فلسطینی است»، می‌افزاید: ما دانشجویان مسلمان تمام موارد فوق را به شدت محکوم و صراحتا اعلام می‌کنیم که این اقدامات نقض قوانین بین الملل از جمله، ماده‌های ۷ و ۸ اساسنامه رم دیوان کیفری بین المللی، ماده‌های ۳۳ و ۴۹ کنوانسیون چهارم ژنو، پروتکل ۳ کنوانسیون منع استفاده از برخی سلاح‌های متعارف ژنو و لایحه بین المللی حقوق بشر است.

در ادامه بیانیه آمده است:

ما دانشجویان مسلمان خواهان موارد ذیل می‌باشیم:

۱) پایان فوری بمباران غزه.

۲) پایان فوری محاصره غزه.

۳) به غیرنظامیان فلسطینی اجازه دسترسی فوری به کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا، آب و دارو داده شود.

۴) نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همدستانش به دلیل نقض قوانین بین المللی، ارتکاب جنایات علیه بشریت، جنایات جنگی و نسل کشی از جمله موارد ذیل تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند:

الف) مجازات دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی.

ب) آواره سازی اجباری و دسته جمعی غیرنظامیان فلسطینی.

ج) گرسنگی دادن به غیرنظامیان فلسطینی به عنوان روشی برای مبارزه و جنگ.

د) ساخت شهرک‌های غیرقانونی در اراضی اشغالی فلسطین.

ه) استفاده از سلاح‌های آتش زا علیه غیرنظامیان فلسطینی.

گفتنی است نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
چشم
هرچی شما بگید
Iran (Islamic Republic of)
رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا و غرب با قتل عام فلسطینیان راه به جایی نمی‌برد
۱۵:۰۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا و غرب با قتل عام فلسطینیان راه به جایی نمی‌برد
آخرین اخبار