رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه دانشگاه گیلان از دانشگاه های برتر کشور است گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت پژوهش های دانشگاه ها قرار گیرد .

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشستی با مسئولان و اساتید  دانشگاه گیلان ضمن قدر دانی از این قشر تاثیر گذار گفت: دانشگاه گیلان از دانشگاه های برتر کشور است و از ابعاد علمی و فرهنگی دارای سطح ممتازی است.

رئیس کل دادگستری  گیلان با بیان اینکه اعضای هیات علمی برای هدایت و راهنمایی دانشجویان برگزیده شده اند تصریح کرد: دانشگاه باید همواره تلاش کند تا حرکتی رو به جلو داشته باشد و نباید کیفیت را فدای کمیت کند.
رئیس شورای قضایی گیلان   نوآوری در دانشگاه را دارای اهمیت ویژه ای دانست و گفت: هر دانشگاه باید در مسائلی نوآوری داشته باشد که سایر دانشگاه ها فاقد آن باشند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو باید مسلط به امور سیاسی باشد اظهار داشت: دانشجویان باید ضمن فراگرفتن دانش سیاسی هوشیار بوده  و در حوزه های تحقیق و پژوهش به دور از جریان های سیاسی و سیاست زدگی باشند.

این مقام ارشد قضایی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دانشگاه در راستای کمک و خدمت به کشور بهره بگیریم ابراز داشت: در استان گیلان چالش های متعددی در حوزه مسائل زیست محیطی مانند آلودگی آب، پسماند و فاضلاب های شهری وجود دارد که نیازمند کار پژوهشی و علمی درست و متقن است.

وی عبور دو رودخانه گوهر رود و زرجوب در شهر رشت را فرصتی طلایی در جهت زیبایی شهر، ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه رودخانه و جذب توریست دانست  و ابراز داشت: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح هم اکنون  این دو رودخانه به تهدیدی برای استان تبدیل شده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در ادامه  تصریح کرد: اهمیت پژوهش  علمی و ساختاری در برخی آسیب های اجتماعی مانند طلاق، خودکشی و خشونت غیر قابل انکار و اثر گذار است و ضروری است که در اولویت پژوهش های دانشگاه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پایان نامه ها و رساله ها باید بومی سازی شده و به سمت نیازهای اجتماعی سوق داده شود گفت: بسیاری از پایان نامه ها و تحقیقات هیچ مشکلی از مشکلات کشور و استان را حل نمی کند و کاربردی در جامعه ندارد.

رئیس شورای قضایی گیلان  در پایان حرکت به سمت تولید علم را نیاز کشور دانست و اظهار داشت: تولید علم فقط اختراع دستگاه و وسیله نیست و تولید راهکارهای برون رفت از معضلات به نوعی تولید علم در جامعه است

برچسب ها: معضلات ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.