مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از تأمین علوفه مورد نیاز حیات وحش استان خبر داد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در زمینه تأمین علوفه مورد نیاز حیات وحش برای پاییز و زمستان گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیارد تومان علوفه خریداری و ذخیره سازی کردیم که مقداری از آن هنوز موجود است.

او افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز ۲۰۰ میلیون تومان یعنی حدود ۲۰ تا ۲۵ تن علوفه خریداری کردیم و در واقع در استان در زمینه تأمین علوفه و منابع آب مورد نیاز حیات وحش هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

علوفه ریزی در برخی زیستگاه‌ها آغاز شده است

حاتمی گفت: در برخی از زیستگاه‌های خراسان جنوبی که از نظر علوفه ضعف‌تر هستند، کار علوفه ریزی شروع شده است که نمونه آن منطقه پیرحاجات شهرستان طبس است.

او با بیان اینکه در شهرستان طبس حدود ۶۰ تن علوفه ذخیره سازی داریم، عنوان کرد: خوشبختانه در سال زراعی ۱۴۰۱ در زیستگاه‌های خراسان جنوبی میانگین بارندگی نسبت به سال قبل از آن بسیار خوب بود که امیدواریم این روند برای سال زراعی ۱۴۰۲ نیز ادامه داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۰ به واسطه خشکسالی‌ها در مناطق شاسکوه، پیرحاجات و نایبند مشکل داشتی، ولی در سال ۱۴۰۱ شرایط بهتری داشتیم و از این نظر تغذیه حیات وحش خیلی به علوفه ریزی ما وابسته نیست.

حاتمی در زمینه مقابله با تخلفات محیط زیستی اظهار کرد: قوانین و ضوابط و آیین نامه‌های شکار و صید تا حدی اصلاح و میزان حبس برای متخلفان افزایش یافته و جنبه بازدارندگی آن بیشتر شده است.

جریمه نقدی شکار غیر مجاز حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: جریمه نقدی مجازات شکار غیر مجاز برای حیوان ماده ۷۵ میلیون تومان و حیوان نر ۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او ادامه‌داد: البته برخی از شکارچی‌های غیرمجازی را که دستگیر می‌کنیم یا بار‌ها این امر را تکرار کرده و از این کار دست نمی‌کشند و یا از نظر مالی ضعیف بوده و توان پرداخت جریمه نقدی را ندارند.

برچسب ها: محیط زیست ، علوفه دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.