مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: مقدمات راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه و ایجاد شهر هوشمند در لرستان فراهم شده است.

نبی اله شمسی فر گفت: مقدمات گذر به نسل پنجم تلفن‌های همراه در دستور کار قرار گرفته است و پهنای باند اینترنت خرم آباد و چند شهر استان به زودی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه لازمه اجرای این امر افزایش تعداد سایت‌های تلفن همراه است، افزود: اتصال منازل به فیبر نوری زمینه ساز خانه هوشمند و شهر هوشمند است که ممانعت‌های اجتماعی مانعی بزرگ در راه اجرای آن به شمار می‌رود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان ادامه داد: اکنون در بیشتر شهر‌های لرستان از طریق همه ظرفیت ها، اینترنت پرسرعت منازل و کسب و کار‌ها از بستر فیبر نوری (ftth) در حال اجرا است که در شهر پلدختر به طور کامل اجرا شده و در شهر نورآباد نیز تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

شمسی فر با اشاره به اینکه اکنون در شهر پلدختر مرکز سنتی تلفن ثابت وجود ندارد، گفت: در این شهر نسل جدید تلفن ثابت با استفاده از کافوی نوری است که برای اجرای آن ۳۰۰ میلیارد ریال، در شهر نورآباد ۶۰۰ میلیارد ریال و برای یک مرکز شهر دورود نیز سال گذشته ۴۰۰میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال باید همه شهر‌های لرستان به اینترنت پرسرعت منازل و کسب و کار‌ها از بستر فیبر نوری (ftth) متصل شوند، اظهارداشت: با اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران ضمن اتصال منازل به این شبکه و ایجاد مقدمات و زیرساخت خانه هوشمند، امکان افزایش و ارتقای کمی و کیفی شبکه تلفن ثابت و اینترنت خانگی فراهم می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان، دیگر مزایای این طرح را تغییر کابل‌های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل‌های نوری کم هزینه و پربازده عنوان کرد و گفت: این مهم زمینه ارتقای امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر را به مشترکان ارائه می‌دهد و حرکت به سمت شهر هوشمند، اتصال کسب و کارها، شرکت‌های دانش بنیان و واحد‌های تجاری را به شبکه فیبر نوری فراهم می‌کند.

نبی اله شمسی فر همچنین به سرعت و ظرفیت انتقال کافو‌های نوری در مقایسه با کافو‌های مسی اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت کافوی نوری مشترکان می‌توانند خدمات ارتباطی را از پهنای باند به مراتب بالاتر و همچنین با کیفیت بهتر دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.