وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت افغانستان با پیوستن به پروژه یک کمربند_ یک جاده جایگاه خود را در تجارت، ترانزیت و اقتصاد منطقه‌ای باز خواهد یافت.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان پیوستن این کشور به پروژه‌ یک کمربند_ یک جاده چین را تحول مهم در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت: پروژه‌ یک کمربند_ یک جاده همان راه ابریشم سابق است که افغانستان با وصل‌شدن به آن، پس از صدها سال جایگاه خود را در تجارت، ترانزیت و اقتصاد منطقه‌ای باز خواهد یافت.

عبدالسلام جواد افزود: چین در سال‌های گذشته به‌دلیل ناامنی از ورود افغانستان به پروژه‌ یک کمربند_ یک جاده مردد بود؛ اما اکنون چین دلگرم همکاری با افغانستان در پروژه‌های مختلف است.

طرح جاده ابریشم جدید به عنوان یک کمربند_ یک جاده، یک طرح سرمایه‌گذاری در زیربناهای اقتصادی بیش از ۶۰ کشور جهان است که از سوی شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در سال ۲۰۱۳ مطرح  و با سرمایه گذاری حدود یک هزار میلیارد دلار آغاز شده است.

ملا عبدالغنی برادر معاون رئیس حکومت طالبان در دیدار با وانگ یی وزیر امور خارجه چین در ارگ کابل پیوستن افغانستان به طرح یک کمربند_ یک جاده چین را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.