سلیمی گفت: ثبت نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیروز آغاز شده و تا ۳ آبان ادامه دارد.

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خاوران گفت: در پیش ثبت نام داوطلبان مجلس که از ۱۶ تا ۲۲ مرداد صورت گرفت، ۴۷۹ نفر در استان اقدام به پیش ثبت نام کردند و پس از اخذ استعلاماتی، نتایج اولیه اعلام شد و تا دیروز نیز اعتراضات ثبت شد.

او افزود: از دیروز نیز ثبت نام نهایی آغاز شده و تا ۳ آبان ادامه دارد و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

سلیمی با اشاره به اینکه برای ثبت نام نهایی مواردی باید لحاظ شود، اظهار کرد: تکمیل پرسشنامه‌ها و ثبت نهایی از جمله مواردی است که در ثبت نام نهایی مدنظر است و پس از ثبت نهایی، فرم به وزارت کشور ارسال می‌شود و پس از ثبت، قابلیت ویرایش وجود ندارد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی در خصوص افتتاح حساب غیر تجاری برای داوطلبان بیان کرد: در این دوره از انتخابات، این موضوع با هدف شفافیت منابع مالی انتخاباتی داوطلبان انجام می‌شود.

او گفت: طبق اطلاعیه شماره ۸ ستاد انتخابات، باید داوطلبان گواهی سابقه فعالیت ۵ ساله در حوزه‌های اجرایی و آموزشی و پژوهشی را داشته باشند و به تأیید بالاترین مقام دستگاه یا موسسه آموزشی برسد.


بیشتر بخوانید


سلیمی با بیان اینکه از امروز اطلاعات افرادی که ثبت نام خود را نهایی کرده باشند بررسی می‌شود، تصریح کرد: ۵ مرجع وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ثبت احوال وظیفه بررسی شرایط افراد را بر عهده دارند و این مدت ۱۰ روزه است.

دبیر ستاد انتخابات استان عنوان کرد: مردم در هیأت‌های اجرایی حضور دارند و از ۱۳ نفری که در هر هیأت حضور دارند، ۸ نفر از اقشار مختلف مردمی هستند.

او در خصوص تبلیغات انتخاباتی گفت: تا پیش از این ممنوعیت‌هایی برای تبلیغات وجود داشت و در قانون جدید انتخابات، هیأت‌های تبلیغات وجود دارند که متشکل از مسئولین مختلف است و امکانات جدیدی برای تبلیغات برابر و عادلانه ایجاد می‌شود.

سلیمی عنوان کرد: امکانات جدید هم دسترسی داوطلبان را افزایش داده و هم هزینه‌های انتخاباتی را کاهش می‌دهد تا شور انتخابات افزایش یابد و انتخاب‌ها آگاهانه باشد.

دبیر ستاد انتخابات استان گفت: افزایش امید در بین مردم هدفی است که دنبال می‌شود و در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی این مورد به جد در حال پیگیری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار