وزارت امور داخلی دولت وابسته به حماس در غزه اعلام کرد که حدود ۷۰ درصد قربانیان حملات رژیم اسرائیل به غزه از زنان و کودکان هستند.

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت داخلی غزه در یک کنفرانس خبری گفت: «گذرگاه رفح که تنها گذرگاه غزه به جهان خارج محسوب می‌شود، همچنان بسته است که اوضاع انسانی را وخیم‌تر می‌کند».

او که محل کنفرانس خبری خود را در بیمارستان الشفاء قرار داده بود، افزود: «خواستار بازگشایی سریع گذرگاه و ورود کمک‌های امدادی و خروج زخمی‌ها که بیش از ۱۳ هزار نفر می‌شوند، هستیم».

ایاد البزم تأکید کرد که توان بیمارستان‌ها رو به اتمام است.

در همین حال وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از کادر پزشکی بازنشسته خواسته است تا فورا برای کمک به مراکز درمانی بروند.

این وزارتخانه در سیزدهمین روز عملیات طوفان‌الاقصی، اعلام کرد که رژیم اسرائیل به ۲۴ بیمارستان از جمله بیمارستان «الشفاء» در نوار غزه پیام هشدار داده و خواستار تخلیه این بیمارستان‌ها شده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین گزارش داد که تاکنون بیش از ۳۵۰۰ فلسطینی شهید و نزدیک به ۱۲هزار نفر از زمان آغاز تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه، مجروح شده‌اند و شمار زیادی از شهدا و مجروحان، هنوز در زیر آوار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که حملات اشغالگران تاکنون موجب شهادت ۴۴ نفر از اعضای کادر درمان و مجروحیت ۷۰ نفر دیگر شده است. از سوی دیگر، کمبود دارو و برق، موجب از کار افتادن چهار بیمارستان و ۱۴ مرکز خدمات بهداشتی اولیه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۵۱ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
صهیونیست ها جنایتکار 100 درصد فقط با حمایت و پشتیبانی آمریکا، انگلیس و آلمان جنایت می کنند و مردم غزه را قتل عام می کنند.
آخرین اخبار