با اشاره به مراجعه مکرر مردم در زمینه شکایت و اعلام نارضایتی از بانک‌های عامل استان در زمینه پرداخت تسهیلات، گفت: سختگیری‌های زیاد و بروکراسی‌های بی مورد از سوی بانک‌ها مانع جدی فراروی طرح ملی مسکن شده است.

علی محمد راستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز پنجشنبه در بازدید سرزده از بانک‌های عامل مسکن و ملی اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف به ویژه در زمینه مسکن با توجه به قانون‌های دست و پا گیر و سخت گیری‌ها بانک‌ها با کندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه سهل انگاری بانک‌ها در زمینه پرداخت وام‌ها به متقاضیان مسکن مشهود است، بر ضرورت همکاری همه جانبه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بانک‌ها قوانین شورای عالی مسکن در پرداخت تسهیلات را اجرا نمی‌کنند.

روستا تضاد قوانین موجود در بانک با شورای عالی مسکن را خلاف قانون دانست و گفت: اداره کل راه و شهرسازی موظف است در کمترین زمان ممکن هر گونه سهل انگاری بانک‌ها در این زمینه را به مجموعه استانداری اعلام کند.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات بانک‌ها از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به پنج میلیارد و ۵۰۰ریال نیز تصریح کرد: باید بدون هیچ گونه سخت گیری و قید و شرطی از سوی بانک‌ها این وام‌ها پرداخت شود.

روستا بر پایش اطلاعات نهضت ملی مسکن و یکسان سازی آمار بین بانک‌ها و راه شهرسازی تاکید کرد و گفت: این کار تا حصول نتیجه گیری نهایی از سوی کارشناسان ادامه خواهد داشت.

روستا اضافه کرد: چنانچه بانک‌های عامل این استان در بحث پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن قصور داشته باشند نیز به استاندار معرفی می‌شوند.

دولت سیزدهم در آغاز کار برنامه احداث چهار میلیون واحد مسکونی و یا همان سالی یک میلیون مسکن را ارائه داده است و به تبع این سیاست در استان باید ۴۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شود.

 

برچسب ها: مسکن ، بانک عامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.