رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: در ادامه پویش مردمی بی زباله امروز حاشیه آبشار رودخانه طالون از وجود زباله‌های رهاشده در طبیعت پاکسازی شد.

علیرضا رحمتی با اشاره به اینکه این پویش با هدف فرهنگسازی و زیبایی محیط زیست شهری و طبیعی تهران تا کنون در حوزه‌های سد ماملو، رودخانه کن و طالون برگزار شده است،گفت: در این مراسم که با مشارکت تربیت‌بدنی استان تهران ترتیب داده شده بود، با استقبال و همراهی بیش از ۵۰ نفر از ورزشکاران رشته اتومبیل رانی استان تهران، محیط بانان، دهیاری و شورای اسلامی و جوامع محلی روستای طالون مسیر‌های مملو از زباله‌های رها شده پاکسازی شد. 

وی ضمن تاکید مجدد بر حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی به موضوع پویش مردمی تهران بدون زباله اشاره کرد و افزود: از کلیه مراکز، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی و شهروندان درخواست می‌شود تا علاوه بر همکاری در صیانت از محیط زیست در حفظ طبیعت و پاکیزه نگه داشت آن مشارکت داشته باشند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران با بیان اینکه زباله‌های رها شده در طبیعت و بویژه حاشیه رودخانه‌ها علاوه بر تاثیر منفی بر زیبایی منظر باعث آلودگی منابع آبی و خاک می‌شود، خاطر نشان کرد: در مسیر رودخانه‌ها پراکنش زباله علاوه بر این آلودگی‌ها موجب آبگرفتگی در فصل بارش و طغیان رودخانه‌ها نیز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار