معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین گفت:سرانه فضای ورزشی دانش آموزان قزوینی به ۴۳ سانتیمتر رسید.

صالح یاوری معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قزوین از افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان قزوینی خبر داد و گفت: سال گذشته این سرانه ۳۲ سانتیمتر بود که امسال با افزایش فضا‌های ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی به ۴۳ سانتیمتر افزایش یافت.

 یاوری افزود: طرح شهید سلیمانی با هدف بهینه‌سازی و متناسب سازی فضا‌های ورزشی درون مدرسه "در دولت سیزدهم و تاکید بر لزوم ایجاد زیر ساخت‌های مناسب جهت کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی، در دستور کار جدی این وزارتخانه قرار گرفت.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۴۱ فضای ورزشی جدید در قالب طرح شهید سلیمانی با اولویت روستا‌ها و مدارس دخترانه در مناطق محروم استان با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال اجرا شد که ۶۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارت ملی و مابقی آن توسط خیران و منابع استان تامین اعتبار شد.

یاوری تصریح کرد: امسال نیز ۴۳ فضای ورزشی جدید در دستور کار استانی قرار دارد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن از طریق وزارتخانه و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر از طریق خیران و استان تامین خواهد شد.

به گفته این مسوول، برای توسعه نشاط در میان مدارس و دانش آموزان باید ابتدا به زیرساخت‌های ورزشی توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۷۸ معلم تربیت بدنی در سطح مدارس استان مشغول فعالیت هستند که خوشبختانه در مقطع تحصیلی متوسطه اول و دوم کمبودی در زمینه معلم تربیت بدنی نداریم و مهمترین مشکل ما مدارس ابتدایی هستند که از طریق معلمان پایه تا حدودی این مشکل مرتفع شده است.

یاوری با بیان اینکه توجه به ورزش و تربیت بدنی یکی از راه‌های ایجاد نشاط در بین دانش آموزان است، افزود: اگر بخواهیم به اجرای ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین در مدارس بپردازیم باید به ورزش و درس تربیت بدنی توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از شاخص‌های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، توجه به فعالیت‌های ورزشی و تندرستی دانش آموزان است و هر معلم به عنوان یک مربی تربیتی باید برای رشد و ارتقای جامعه هدف تلاش کند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.