مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم گفت: با آماده‌سازی زیرساخت‌های شهرک صنوف بخش مهمی از صنف آهن‌فروشان به این شهرک منتقل شدند و به‌زودی روند انتقال صنف صافکاری‌های خودرو نیز آغاز خواهد شد.

احمدرضا شفیعی با بیان اینکه صنف صافکاران درخیابان‌های مختلف شهر قم پراکنده بوده و به‌خاطر نوع فعالیت آنها، مزاحمت‌های صوتی و سد معابر برای شهروندان ایجاد می‌شود، گفت: ساماندهی صنوف مزاحم شهری سال‌هاست که جزء مطالبات مردم شهروندان است و شهرداری در جهت رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی قدم برمی‌دارد،شهرک ۲۰۰ هکتاری صنوف در پنج‌کیلومتری آزادراه قم - تهران قرار دارد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم عنوان کرد: بیشتر مأموریت‌های اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم پس از اعلام گزارش شهروندان با سامانه ۱۳۷ انجام می‌گیرد و شهرداری قم به‌صورت میانگین در کمتر از یک ساعت معضل پیش‌آمده را حل می‌کند و درصورتی‌که امکان رفع آن در زمان کم وجود نداشته باشد، دلائل آن با تماس مستقیم به شهروند متقاضی، اعلام می‌شود.

شفیعی، فعالیت روزبازار‌های قم را موردتوجه قرار داد و یادآور شد: تمام وانت‌بار‌های جمع‌آوری‌شده از سطح شهر در ۱۱ نقطه در ۸ منطقه شهری استقراریافته و بدون ایجاد گره ترافیکی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به سد معبر برخی از خیابان‌های شهر توسط وانت‌بارها، گفت: وضعیت قم در خصوص ساماندهی متکدیان، وانت‌بار‌ها و دست‌فروشان قابل‌مقایسه با چندسال گذشته نیست و هم اکنون در هسته مرکزی شهر شاهد گره‌های گور ترافیکی حاصل فعالیت و وانت‌بار‌ها و دست‌فروشان نیستیم.

شفیعی عنوان کرد: علاوه بر وانت‌بار‌ها بخش مهم دیگری از نیاز‌های شهروندان در ۱۱ روزبازار شهر تامین می‌شود و هم اکنون بیش از ۵ هزار نفر در این بازار‌ها مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به معضل احداث اضافه به بنا و طبقه مازاد، بیان کرد: موارد احداث طبقات مازاد طی چند سال گذشته به‌صورت کامل رفع شده و جلوی آن‌ها گرفته است، اغلب اضافه بنا‌های شهر مربوط به سال‌های گذشته است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم عنوان کرد: شهرداری قم از احداث اضافه بنا در هر مرحله‌ای که باشد جلوگیری کرده و مانع از ادامه احداث آن‌ها می‌شود.

شفیعی همچنین با اشاره به موضوع متکدیان و کودکان کار، گفت: جمع‌آوری و آماده‌سازی محل دو رسالت شهرداری در خصوص متکدیان و کودکان کار است که شهرداری مراکز مورد نظر را آماده‌سازی کرده و، ولی ساماندهی این افراد خارج از وظایف شهرداری است.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با اشاره به سد معبر برخی از اصناف و کسبه، تصریح کرد: شهروندان هرگونه سد معبر را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، اگر سدمعبرکنندگان به اخطار‌های شهرداری توجه نکنند، با طی‌کردن وظایف قانونی، واحد پلمب می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در پایان عنوان کرد: سد معبر، کنترل ساختمان، معضلات اجتماعی و نظارت بر عملکرد روزبازار‌ها جزو مهم‌ترین وظایف واحد پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار