عملیات اجرایی ترمیم سیل بند منطقه خرمدشت که بر اثر سیلاب‌های امسال دچار آسیب‌های جدی شده بود، آغاز شد.

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه طول ۴ قسمت آسیب دیده حدود ۱۰۰۰ متر است، گفت: پس از پیگیری‌های فراوان از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و مدیر  کل منابع طبیعی استان کرمان، اعتباری برای ترمیم این سیل بند اختصاص داده شده و خوشبختانه در فاز نخست، کارگاه اجرایی ترمیم و بازسازی بیش از ۵۰۰ متر از نقاط آسیب دیده این سیل بند فعال شده و در حال اجرا است.

مجید توکلی افزود: به منظور پیشگیری از سیل عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بند‌ها در مناطق بالا دست دهستان خرمدشت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا بهمن ماه علمیات تقویت سیل‌بند‌ها به پایان برسد.

او تصریح کرد: پروژه ترمیم پخش سیلاب حوزه خرمدشت در بالا دست این دهستان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در حال انجام  است.

فرماندار کوهبنان بیان  داشت: ترمیم چهار بند خاکی با تراکم ۹۵ درصد به حجم ۴۰ هزار متر مکعب همراه با ساخت ۶ عدد سرریز سنگ و ملات به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب با خاک برداری محل کانال آبرسان به حجم ۲۰ هزار مترمکعب در حال اجراست.

او ابراز داشت: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان کوهبنان و شیب زیاد زمین ترمیم و  احداث سیل بند در بالا دست شهرک‌های جوانان، امام صادق (ع)، شهید سلیمانی و امام رضا (ع) شهر کوهبنان و‌ چندین نقطه در بخش طغرالجرد در دستور کار قرار دارد.

توکلی گفت: در آستانه زمستان لایه روبی رودخانه‌های فصلی در شهرکوهبنان و بخش طغرالجرد با مساعدت شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

او افزود: جا دارد شهرداری‌های کوهبنان و کیانشهر با لایه روبی جوی‌های آب نسبت به بررسی مسیر‌های هدایت آب‌های سطحی عنایت ویژه‌ای داشته باشند تا در صورت بارش باران و جاری شدن سیلاب‌ها شاهد خسارت نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار