کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: از بعداز ظهر امروز پنجشنبه وزش باد نسبتا شدید مناطق مختلف استان را فرا می‌گیرد.

حسین سلطانی کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب نقاط استان صاف و تا قسمتی ابری است، گفت: از بعداز ظهر امروز سامانه جوی ناپایداری وارد استان می شود که موجب بارشهای پراکنده خواهد شد که تا روز جمعه نیز این بارندگی ها ادامه می یابد.

وی یادآور شد: از اوایل هفته آینده شرایط جوی پایداری در استان حاکم خواهد بود.

سلطانی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد، یادآور شد:‌ در این شرایط از عصر پنجشنبه تا اواخر جمعه احتمال رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق و بارش برف در ارتفاعات وجود دارد.

وی اظهار داشت:‌ همچنین احتمال پرتاب اشیا از بلندی ها، آسیب به تاسیسات سست و کم استحکام شهری و روستایی بر اثر وزش باد، آبگرفتگی موقت معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

سلطانی از هم استانی ها خواست از پارک کردن خودروها در کنار داربستها و درختان خشکیده و حضور در ارتفاعات خودداری کنند.

وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۱۲ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان هفت و ۲۲ درجه، ابهر ۶ و ۱۹، خرمدره هفت و ۲۰ درجه، آببر ۱۳ و ۲۶ درجه، سلطانیه ۶ و ۲۱ درجه، قیدار ۹ و ۱۷ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.