مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: آمادگی و هماهنگی واحد‌های عملیاتی از موارد مهمی است که باید همواره در مانور‌ها مورد توجه قرار بگیرد.  

 حامد یزدی مهر در حاشیه بازدید از دوره تمرین میدانی بقا در شرایط سخت که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در فشافویه برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن اعلام همدردی با ملت مظلوم فلسطین در برابر حمله اسرائیل غاصب اظهار داشت: امروز شاهد حضور مشترک نیرو‌های آتش نشانی، هلال احمر و اورژانس و خدمات شهری در این مانور بودیم و از بخش‌های مختلف امداد و نجات و غواصی بازدید‌هایی صورت گرفت که به همه این عزیزان خداقوت می‌گوییم. 

یزدی مهر با تاکید بر اینکه برگزاری مانور‌های عملیاتی و تمرین و آموزش خودامدادی در حوادث از مهم‌ترین مسائل در وقوع بحران‌ها است، گفت: هر چه قدر نیرو‌های عملیاتی به طور میدانی آموزش ببینند و تمرین کنند بیشتر می‌توانیم به هدف نهایی مدیریت بحران که خدمات رسانی مطلوب در زمان مخاطرات است نزدیک شویم چرا که مانور‌های میدانی بازوی کمکی مدیریت بحران در زمان مخاطرات است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران عنوان داشت: آمادگی و هماهنگی واحد‌های عملیاتی و به حداکثر رساندن کار گروهی و تیمی در حداقل زمان ممکن از موارد مهمی است که باید همواره در مانور‌ها مورد توجه قرار بگیرد. 

وی در ادامه به برگزاری مانور‌های لحظه صفر برگزار شده در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و بیان داشت: سنجش آمادگی منابع و امکانات شامل تجهیزات، ماشین‌آلات و نیروی‌انسانی برای زمان‌های مواجهه با شرایط اضطراری و همچنین افزایش آگاهی از نقش‌ها و مسئولیت‌ها در مواقع بروز مخاطرات موارد با اهمیتی است که در این مانور‌ها به آن توجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار