مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه بیش از ۱۱ هزار واحد مسکن روستایی در استان احداث می شود.

بیک مداح گفت: بررسی آمار خدمت در حوزه های مختلف، در ۵ سال گذشته نشان می دهد که در بخش های گوناگون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان رشد بین ۲ تا ۵ برابر  نسبت به سنوات گذشته داشته است.

وی گفت: در تهیه طرح هادی روستایی، تعداد روستاهای تهیه طرح شده در ۲ سال اخیر ۵۳۲ روستا بوده که  تعداد ۱۷۰ روستا بیشتر از ۳ سال اخیر است.

وی افزود: در خصوص اجرا نیز حکایتی مشابه وجود دارد به گونه ای که در ۲ سال اخیر ،  رشد بالغ بر ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سنوات گذشته داریم و در بیش از ۳۵۰ روستای استان طرح هادی اجراشده و  یا در حال اجرا است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه شاخص مقاوم سازی در استان ۴۸ درصد است، گفت: احداث مسکن مقاوم روستایی از اولویت های این بنیاد است و به همین سبب سال به سال بر تعداد سهمیه ساخت مسکن روستایی افزوده شده است به شکلی که سهمیه احداث مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۷ رشد بیش از ۷ برابری را تجربه کرده است.

وی افزود: معاونت مسکن شهری استان نیز با ساخت بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ واحد،  رشد دو برابری را تجربه می کند.

مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: ساخت عمده این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن است که طبق پیش بینی ها بخشی از آنها در دهه فجر امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بیک مداح خاطر نشان کرد: همزمان با نیز کمیت به کیفیت توجه شده است، مصداق آن طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان است که با بروزترین فناوری در حال ساخت بوده یا ایمن سازی هوتک ها در جنوب استان و یا نهضت آسفالت در شهرها و روستاهای استان که در حال اجرا است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار