وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از کوچک شدن سرزمین‌های فلسطینی در نوار غزه پس از پایان جنگ خبر داد.

از زمان آغاز دور جدید منازعه میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، مقامات صهیونیست از مردم غیرنظامی غزه می‌خواهند این منطقه را ترک کرده و راهی مناطق جنوبی شوند. با این حال، فلسطینیان نگران هستند همانند روز نکبت که در آن اسرائیل تشکیل و مردم فلسطین از خانه خود آواره شدند، بار دیگر این اتفاق رخ دهد. 

به گزارش تلگراف، الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با رادیو ارتش اعلام کرد: ممکن است پس از پایان جنگ با جنبش حماس، نوار غزه کوچکتر شود. 

وی در این باره گفت: پس از پایان این جنگ نه تنها دیگر جنبش حماس در نوار غزه وجود نخواهد داشت، بلکه قلمروی غزه نیز کوچکتر خواهد شد. 

هنوز معلوم نیست منظور کوهن از این سخنان ایجاد یک منطقه حائل میان غزه و سرزمین‌های اشغالی است و یا تل آویو به طور رسمی می‌خواهد سرزمین‌های جدیدی از فلسطینیان را به خاک این رژیم ضمیمه کند. 

برخی از تحلیلگران غربی می‌گویند اسرائیل به دنبال آن است که با ایجاد منطقه حائل بیشتر در اطراف غزه، مانع از انجام حملات مشابه جنبش حماس در هفتم اکتبر به شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه شود. 

پیش‌تر در سال ۲۰۰۵ و در دوره نخست وزیر آریل شارون، رژیم صهیونیستی به طور رسمی از نوار غزه عقب نشینی کرد و ساکنان صهیونیست نشین ۲۱ شهرک را از این منطقه خارج کرد. شارون در آن زمان اعلام کرد کنترل منطقه‌ای با این میزان جمعیت هزینه فراوانی برای اسرائیل دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار