افزایش دو برابری کشت کلزا در اسدآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی گفت: امسال کشت کلزا در شهرستان اسدآباد در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود ۸۰۰ هکتار بوده که تاکنون کشت ۳۷۰ هکتار آن محقق و قرارداد بسته شده است.

او با بیان اینکه به نظر می‌آید این میزان کشت کلزا براساس قرارداد‌های منعقد شده تا همین میزان باقی بماند، افزود: پارسال سطح زیرکشت کلزا شهرستان ۱۴۸ هکتار بوده که امسال این میزان دو برابر شده و به صورت صد درصدی نسبت به پارسال در کشت این محصول دارای پیشرفت بوده‌ایم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به کود توزیع شده برای کشت کلزا امسال گفت: تاکنون برای کشت کلزا در شهرستان ۱۴۰ تن کود توزیع شده که حدود ۵۵ تن آن کود اوره، ۵۰ تن کود فسفات و ۳۵ تن آن کود پتاس بوده است.

مرادی با بیان اینکه کود اوره توزیع شده برای کلزا با توجه به سیاست‌های تشویقی کود با کیفیت و ۴۶ درصد است، افزود: میانگین برداشت کلزا از هر هکتار سطح زیرکشت ۳۷۰ هکتاری این محصول سه تن خواهد بود.

او تصریح کرد: پارسال به علت بدسبزی و سرمازدگی بهاره از ۱۴۸ هکتار کشت کلزا شهرستان ۵۸ هکتار آن دچار آسیب و خسارت شد و کلزاکاران به ناچار تنها موفق به برداشت ۹۰ هکتار از سطح کشت کلزا شهرستان شدند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به در حال انجام بودن کشت پاییزه در شهرستان توسط کشاورزان اسدآبادی گفت: کشت کلزا، گندم و جو از جمله کشت‌های پاییزه در حال انجام در این شهرستان برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است.

مرادی افزود: برش ابلاغی شهرستان در بحث کشت گندم و جو پاییزه برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به تفکیک برای گندم آبی ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار، گندم دیم ۹۰۰۰ هکتار، جو آبی ۵۰۰۰ هکتار و جو دیم ۸۴۰۰ هکتار است.

او افزود: در رابطه با کشت پاییزه گندم و جو شهرستان نیز تاکنون ۲۰۰۰ تن کود توزیع شده که حدود ۱۴۰۰ تن آن کود اوره، ۴۰۰ تن کود فسفات و ۲۰۰ تن آن کود پتاس بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: برش ابلاغی برای کشت کلزا این شهرستان نیز برای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به عنوان یکی دیگر از کشت‌های پاییزه ۸۰۰ هکتار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.