استاندار گیلان گفت: امروزه بسیاری از تولیدات ما با استاندارد‌های جهانی رقابت دارد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۲۶ مهر ماه) در نشست روز جهانی استاندارد در رشت گفت: در استان هر سال شاهد افزایش کیفیت تولیدات هستیم که این مهم موجب پیشی گرفتن صادرات از واردات شده است.

او با بیان اینکه پیش از انقلاب بسیاری از محصولات در کشور فقط مونتاژ (وصل کردن قطعات صنعتی پیش ساخته) می‌شد، افزود:، اما امروزه بسیاری از تولیدات ما با استاندارد‌های جهانی رقابت دارد و صادر کننده هستیم.

به گفته استاندار، علاوه بر مونتاژ، مدتی هم تبلیغ کننده محصولات کشور‌های خارجی بودیم؛ اما همینک با نخبه‌پروری و نبوغ علمی توانستیم روی پای خود بایستیم و با استاندارد‌های جهانی نیز رقابت داشته باشیم.

عباسی تصریح کرد: هم اکنون میزان صادرات ما بیش از واردات شده است؛ این در حالی است که با اتمام پروژه راه آهن و آزادراه، به طور حتم صادرات استان بیشتر خواهد شد به خصوص در برهه کنونی که می‌توانیم محصولات کشاورزی را به کشور‌های مختلف صادر کنیم.

او همچنین گفت: البته کسانی که در دستگاه‌های نظارتی همانند استاندارد کار می‌کنند باید بدون ملاحظه، کار خود را به درستی انجام دهند، زیرا سختگیری‌ها باعث می‌شود تا تولیدکنندگان خود را با استاندارد‌ها وفق دهند.

نشست روز جهانی استاندارد در رشت

در پایان این نشست از واحد‌های منتخب استانی در زمینه استاندارد تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.