یکی از مسئولان جنبش حماس اعلام کرد بمباران بیمارستان، نتیجه حمایت دولت آمریکا از صهیونیست‌هاست.

 طاهر النونو مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با این شبکه گفت: بمباران بیمارستان در غزه، جنایت جنگی است که ماشین قتل صهیونیست‌ها مرتکب آن شد. اشغالگران، تاوان خون فلسطینیان را خواهند داد و باید پیامد‌های جنایت‌هایش را بپذیرد. جهان باید تصاویر بمباران بیمارستان در غزه را مشاهده کند و بفهمد که چه کسی تروریست است. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، النونو افزود: اشغالگران با بمباران بیمارستان، همان جنایت‌هایی را که در سال ۱۹۴۸ مرتکب می‌شدند، تکرار کردند. به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می‌گوییم، بمباران بیمارستان، نتیجه حمایت تو از سخنان دروغین بنیامین نتانیاهوست. جنایت بمباران بیمارستان، باید جهان را وادار کند که واکنش عاقلانه به آنچه که در غزه رخ می‌دهد، داشته باشد. عملیات اشغالگران در غزه جنگی نیست، بلکه عملیات انتقام جویانه است. در بمباران خانه اسماعیل هنیه، ۱۴ نفر شهید شدند.

عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: روایت دروغ اشغالگران درباره کشتار بیمارستان المعمدانی قابل پیش بینی بود. اشغالگران این بیمارستان را پیش از این تهدید کرده بودند که ثابت می‌کند چه کسی عامل این کشتار است. 

الرشق افزود: هیچ عاقلی، شواهدی را که اشغالگران ارائه کردند، باور نمی‌کند. مقاومت موشکی که به بیمارستان المعمدانی اصابت کرد، در اختیار ندارد و این موضوع دروغگو بودن سخنگوی ارتش اسرائیل را ثابت می‌کند. حمایت‌های کشور‌های غربی از اشغالگران، آنان را به ارتکاب چنین جنایت وحشیانه‌ای در حق غیرنظامیان تشویق کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار