معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود حوادث و سوانح قهری ۷۶ درصد در خرید تضمینی گندم در استان رشد داشتیم.

آقای کرامتی در جلسه طرح جهش تولید در دیمزار‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: بارندگی امسال در آذربایجان‌شرقی تا ۲۴ مهر ۱۴.۵ میلی‌متر بود که این عدد در مقایسه با سال گذشته که میزان بارندگی ۲ دهم میلی‌متر بود ۱۴.۳ افزایش دارد و در بلندمدت نیز ۹.۷ میلی‌متر است که ۴.۸ افزایش دارد.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر با ۲۹.۴ میلی‌متر و کمترین میزان بارندگی در شهرستان ملکان با ۳.۷ میلی‌متر بود.

آقای کرامتی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان ۱۵۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم و ۲۸ هزار و ۸۵۰ هکتار جو کشت شده است.

وی اضافه کرد:  از ابتدای امسال تاکنون کشت محصولات علوفه‌ای و دانه‌های روغنی نیز آغاز شده است از سهمیه ۵۰ هزار تنی کود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن توزیع شده و ۲۴ هزار تن بذر اصلاح شده خریداری شده است که ۵ هزار و ۲۰۰ تن در بین گندمکاران دیم توزیع شده است.

آقای کرامتی گفت: ۷۵ تن بذر رسمی جو  ،۴۰ تن بذر حبوبات پاییزه ، ۸۰ تن محصولات علوفه‌ای تناوبی  و ۳۵ هزار و ۳۷۰ لیتر بذرمال خریداری و توزیع شده است همچنین ۸ هزار و ۹۰۰ تن بذر رسمی ضدعفونی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: سال گذشته با کاهش ۲۷ درصدی بارش ها در استان و با وجود حوادث و سوانح قهری ۷۶ درصد در خرید تضمینی گندم  رشد داشتیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
پول گندمکاران کی واریز میشه