مهم‌ترین حوادث ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سارق طلاجات بانوان در شیراز دستگیر شد

فرمانده انتظامی شیراز از شناسایی و دستگیری سارق طلاجات بانوان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: در پی تماس خانمی جوان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی ناشناس قصد داشت در خیابان با قیچی النگو‌های من را سرقت کند که موفق نشد، بلافاصله ماموران کلانتری ۲۱ کوی زهرا به محل اعزام و بررسی موضوع را دستور کار خود قرار دادند. 

او ادامه داد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق با همین شیوه و شگرد در دیگر نقاط شهر اقدام به سرقت طلاجات کرده است.

فرمانده انتظامی شیراز ادامه داد: ماموران کلانتری تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه سارق را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه تاکنون به ۶ فقره سرقت طلاجات از بانوان اعتراف کرد، گفت: پس از بازرسی از مخفیگاه او، ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی، تعدادی گوشی تلفن همراه و باند و ضبط خودرو، ابزار آلات سرقت و مقدار تقریبی ۲ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارق برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، از شهروندان خواست: به توصیه‌های پلیس در پیشگیری از سرقت توجه کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق طلاجات

عامل مجروح شدن محیط بان سرچهانی دستگیر شد 

فرمانده انتظامی سرچهان گفت: شکارچی غیرمجاز که با تیراندازی باعث مجروح شدن یکی از محیط‌بانان شده بود، دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ محمدجواد اسلامی مهر فرمانده انتظامی سرچهان بیان کرد: یک فقره درگیری بین شکارچیان و محیط‌بانان در ارتفاعات حفاظت شده در بخش توجردی شهرستان بوانات صورت گرفت که منجر به مجروح شدن یکی از محیط‌بانان از ناحیه دست و سینه شده بود که سریعا ماموران انتظامی اقدامات فنی خود را برای شناسایی و دستگیری ضارب شروع کردند.

او افزود: ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند فرد ضارب (شکارچی غیرمجاز) را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کنند. 

فرمانده انتظامی سرچهان با بیان اینکه در سوابق متهم ۴ فقره شکارغیرمجاز و سرقت موتورسیکلت به چشم می‌خورد، گفت: ضارب ۳۵ ساله پس از بازجویی و تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی و سپس روانه زندان شد.

دستگیری عامل مجروح شدن محیط بان سرچهانی

توقیف لندکروز ۸۰ میلیارد ریالی در محور مواصلاتی رستم 

فرمانده انتظامی رستم گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند یک سواری لندکروز قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال توقیف کنند.

سرهنگ سیدعبدالمحمد نازیدوک فرمانده انتظامی رستم اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد خودرو لندکروز قاچاق در محور مواصلاتی شیراز - رستم، بلافاصله تیمی از ماموران انتظامی به محل اعلامی اعزام کردند و تردد خودرو‌های عبوری را تحت کنترل در آوردند.

او افزود: با کنترل ورود و خروج خودرو‌ها در نهایت ماموران موفق شدند تویوتا لندکروزر را در محدوده خروجی شهر کوپن شناسایی و آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی رستم با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد پلاک نصب شده روی خودرو جعلی است، گفت: راننده در بازجویی اولیه به مخدوش بودن اصالت خودرو اعتراف و اظهار کرد مجوز‌های گمرکی ندارد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش خودرو مکشوفه را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: پرونده مقدماتی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

لندکروز میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس لارستان

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک دستگاه لندکروز قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در شهرستان لارستان خبر داد. 

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در جهت طرح مبارزه با کالای قاچاق، ماموران انتظامی لارستان هنگام گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری لندکروزر مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با بررسی اسناد و مدارک متوجه شدند که خودرو مذکور بدون مجوز قانونی بوده و با نصب پلاک‌های جعلی به صورت قاچاق تردد می‌کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این خودرو را ۷۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اضافه کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه برخورد جدی با قاچاق کالا در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله با تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کشف ۱۹ فقره سرقت در شیراز 

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۹ فقره سرقت تلفن همراه در شیراز خبر داد. 

سرهنگ کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس بیان کرد: در پی وصول چند پرونده از کلانتری‌های سطح حوزه استحفاظی پایگاه جنوب پلیس آگاهی مبنی بر قاپ زنی به وسیله موتورسیکلت سواران، رسیدگی به موضوع پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه در این خصوص اقدامات اطلاعاتی و پلیسی شبانه روزی انجام شد، افزود: طی ۲ عملیات هماهنگ و منسجم، در این خصوص ۲ سارق در مخفیگاهشان شناسایی و دستگیر شدند.

 رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: سارقان در بازجویی‌های پلیسی به ۱۹ فقره سرقت تلفن همراه اعتراف کردند.

کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کوه‌چنار 

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه‌چنار بیان کرد: در جهت طرح مبارزه با پدیده قاچاق، ماموران پلیس آگاهی کوه‌چنار با رصد اطلاعاتی و هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه تولید کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را ۱۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

توقیف کامیون حامل ۲۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی جهرم از توقیف کامیون حامل ۲۹ هزار و ۴۲۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل خبر داد.

سرهنگ علی‌اصغر محمد پور جانشین فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: در جهت طرح مبارزه با قاچاق سوخت، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۲۹ هزار و ۴۲۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد. 

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده 

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال خبر داد. 

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی آباده بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه موتور پاکشتی، ۲ عدد رینگ سواری اسپرت و ۴ عدد چمدان سه تیکه خارجی قاچاق را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص راننده تحویل مراجع قضایی شد.

جمع‌آوری معتادان و خرده فروشان در ممسنی 

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از جمع‌آوری و دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: به منظور پیشگیری از جرائم و به منظور ارتقای سطح امنیت عمومی در نقاط جرم خیز، آلوده و پیشگیری از گسترش کانون‌های جرم، طرح جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در سطح شهرستان ممسنی به اجرا در آمد.

او با بیان اینکه مأموران در جهت اجرای این طرح در ۲۰ روز گذشته ۹۹ نفر از معتادان متجاهر را جمع‌آوری کرده و جهت درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل شدند، افزود: ۱۱ خرده فروش مواد مخدر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ممسنی اضافه کرد: بررسی‌ها از نقش اعتیاد در وقوع بسیاری از جرائم و آسیب‌ها حکایت دارد و به همین جهت خانواده‌ها باید با نظارت بیشتر بر فرزندان خود و ارائه آموزش‌های لازم در خصوص تبعات مصرف مواد مخدر از ابتلای جوانان به این بلای خانمانسوز پیشگیری کنند.

کشف ۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در داراب

جانشین فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ عبدالکریم ساسانی جانشین فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از آن خودرو ۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و بدون هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی داراب با اشاره به دستگیری یک نفر در این زمینه، تصریح کرد: ارزش سوخت مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار